ICR CK Part 2 Canal maritime de Bruxelles à l'Escaut - Zeekanaal Brussel-Schelde Partie région Bruxelles - Ville de Bruxelles

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

direction Vilvoorde

Message  joverwimp le Mer 4 Mai 2016 - 11:29

A Bxl, la piste cyclable est balisé 'CK' (canal-kanaal) et continue vers le nord (Vilvoorde - Willebroek)
De la porte de Ninove elle est en site propre, quoiqu'il reste trois croisements avec des axes routiers. Mais des passerelles (sur l'eau) sont prévues d'ici 2020.
Fin du CK à la frontière de la Région Bruxelloise:




Au même lieu, sens inverse:

avatar
joverwimp

Messages : 1717
Date d'inscription : 18/07/2009
Age : 73
Localisation : Asse

Revenir en haut Aller en bas

lien

Message  velo-ravel.net le Jeu 5 Mai 2016 - 14:50

avatar
velo-ravel.net

Messages : 5673
Date d'inscription : 15/07/2009
Localisation : Mons (Ghlin)

http://www.velo-ravel.net

Revenir en haut Aller en bas

région de Bruxelles

Message  joverwimp le Jeu 5 Mai 2016 - 15:27

Depuis la régionalisation, le canal dépend de 3 régions; il me semble que la portion Bruxelloise est comprise entre Sint Pieters-Leeuw et Vilvoorde.
Le balisage CK commence effectivement de part et d'autre.
Voir www.wenz.be/nl/overons/werkingsgebied
Ne serait-il pas logique de modifier la rubrique 'entre Halle et Bxl' > entre 'Sint Pieters-Leeuw et Vilvoorde' ?
avatar
joverwimp

Messages : 1717
Date d'inscription : 18/07/2009
Age : 73
Localisation : Asse

Revenir en haut Aller en bas

reorganisation

Message  Admin le Jeu 5 Mai 2016 - 17:56

Ok en partie d'accord

je divise le sujet en 4 parties.

1) Canal Bruxelles-Charleroi partie flamande entre Halle (Lembeek) - Sint-Pieters-Leeuw que je déplace vers la rubrique Waterwegen en Flandre. me restera a enlever les parties qui doivent se retrouver dans les autres sujet.
http://velo-ravel.forumactif.org/t61-canal-bruxelles-charleroi-partie-flamande-hallelembeek-sint-pieters-leeuw-ev5-eurovelo-5?highlight=charleroi

2) ICR CK part 1 Canal Bruxelles-Charleroi Partie région de Bruxelles entre Anderlecht - Bruxelles
http://velo-ravel.forumactif.org/t1763-icr-ck-part-1-canal-bruxelles-charleroi-partie-region-bruxelles-entre-anderlecht-et-bruxelles

3) ICR CK Part 2 Zeekanaal Brussel-Schelde - Canal maritime de Bruxelles à l'Escaut Partie Region de Bruxelles situé sur la ville de Bruxelles (ou je sais elle a une forme bizarre la ville de Bruxelles. http://static.skynetblogs.be/media/81618/dyn001_original_1043_1049_gif_34246_15b4c29931a0a3d1f3f8f089f8fdd9e9.gif
http://velo-ravel.forumactif.org/t1764-icr-ck-part-2-canal-maritime-de-bruxelles-a-l-escaut-zeekanaal-brussel-schelde-partie-region-bruxelles-ville-de-bruxelles

4) Zeekanaal Brussel-Schelde situe en région Flamande
http://velo-ravel.forumactif.org/t739-canal-maritime-bruxelles-escaut-zeekanaal-brussel-schelde
avatar
Admin
Rang monochrome + gras

Messages : 519
Date d'inscription : 15/07/2009
Localisation : Belgique, Mons, Ghlin

http://www.velo-ravel.net

Revenir en haut Aller en bas

Picardbrug

Message  joverwimp le Jeu 16 Juin 2016 - 9:38

Bijna vier jaar na het indienen van de aanvraag is er een vergunning voor de geplande Picardbrug over het Becodok. De nieuwe brug moet voetgangers, fietsers en bussen sneller van het Noordstation naar Thurn & Taxis brengen.



De werf is wel nog niet voor meteen. Het idee om een brug te bouwen over het Becodok gaat al jaren mee, pas in oktober 2012 werd het project concreet met de aanvraag van een vergunning. Eind april is die ook effectief afgeleverd, zo meldt bouwheer Beliris op zijn website.
Dat de vergunning eindelijk rond is, betekent echter niet dat de werken binnenkort kunnen beginnen.

“De werkzaamheden moeten worden afgestemd op de werven van Thurn & Taxis,” klinkt het bij Beliris. “Bovendien moet een bedrijf in bouwmaterialen eerst nog verhuizen, maar dat kan pas als het geplande bouwmaterialendorp aan het Vergotedok verder gevorderd is.”

Beliris hoopt dat de bouw van de brug volgend voorjaar kan starten. Anderhalf jaar later moet het bouwwerk klaar zijn. De 60 meter lange brug heeft een prijskaartje van meer dan 8 miljoen euro. Het dek wordt opgedeeld in twee delen: één voor de bussen tussen Thurn & Taxis en het Noordstation, en een strook van zes meter breed voor voetgangers en fietsers die zich willen verplaatsen tussen de Bolivarlaan en de Willebroekkaai enerzijds en de Havenlaan en de Picardstraat anderzijds.

Ook ter hoogte van de Ninoofsepoort en metrostation Graaf van Vlaanderen moeten nieuwe voetgangersbruggen over het kanaal komen. Ook daar begint de bouw in het beste geval in het voorjaar van 2017. Momenteel wordt wel gewerkt aan de promenade waarop de brug van Graaf van Vlaanderen moet aansluiten.

“We maken de promenade gebruiksklaar zodat die al gebruikt kan worden in afwachting van de nieuwe brug,” aldus nog Elien De Swaef van Beliris. Door onduidelijkheid over de geplande brug ligt de houten promande tussen het kanaal en de groene bedding van tram 51 er al enkele jaren onbenut bij.
avatar
joverwimp

Messages : 1717
Date d'inscription : 18/07/2009
Age : 73
Localisation : Asse

Revenir en haut Aller en bas

Re: ICR CK Part 2 Canal maritime de Bruxelles à l'Escaut - Zeekanaal Brussel-Schelde Partie région Bruxelles - Ville de Bruxelles

Message  velo-ravel.net le Mar 25 Oct 2016 - 15:42

avatar
velo-ravel.net

Messages : 5673
Date d'inscription : 15/07/2009
Localisation : Mons (Ghlin)

http://www.velo-ravel.net

Revenir en haut Aller en bas

Re: ICR CK Part 2 Canal maritime de Bruxelles à l'Escaut - Zeekanaal Brussel-Schelde Partie région Bruxelles - Ville de Bruxelles

Message  velo-ravel.net le Mer 26 Oct 2016 - 18:53

Sait-on traverser le pont Buda lorsqu'il est levé ?

En regardant les photos, on voit un escalier et le passage est régit par une barrière et un feu pour piétons.

Donc je suppose que oui.

avatar
velo-ravel.net

Messages : 5673
Date d'inscription : 15/07/2009
Localisation : Mons (Ghlin)

http://www.velo-ravel.net

Revenir en haut Aller en bas

Re: ICR CK Part 2 Canal maritime de Bruxelles à l'Escaut - Zeekanaal Brussel-Schelde Partie région Bruxelles - Ville de Bruxelles

Message  joverwimp le Mer 26 Oct 2016 - 21:18

Je ne pense pas: lors d'un passage en bateau, j'ai vu le pont se lever mais il descendait rapidement de nouveau.
Sur la photo on voit que le passage piéton est fermé:



Dernière édition par joverwimp le Mar 1 Nov 2016 - 9:24, édité 1 fois
avatar
joverwimp

Messages : 1717
Date d'inscription : 18/07/2009
Age : 73
Localisation : Asse

Revenir en haut Aller en bas

Re: ICR CK Part 2 Canal maritime de Bruxelles à l'Escaut - Zeekanaal Brussel-Schelde Partie région Bruxelles - Ville de Bruxelles

Message  velo-ravel.net le Lun 31 Oct 2016 - 10:31

la partie extrême nord encore sur le territoire de Bruxelles n'est pas aménagée, environ 500 m entre le café Charlie's Angels et le territoire flamand.





avatar
velo-ravel.net

Messages : 5673
Date d'inscription : 15/07/2009
Localisation : Mons (Ghlin)

http://www.velo-ravel.net

Revenir en haut Aller en bas

Ajout fiche

Message  velo-ravel.net le Mar 31 Jan 2017 - 15:52

avatar
velo-ravel.net

Messages : 5673
Date d'inscription : 15/07/2009
Localisation : Mons (Ghlin)

http://www.velo-ravel.net

Revenir en haut Aller en bas

avenue du Port

Message  joverwimp le Dim 5 Mar 2017 - 16:11

Pour consacrer un maximum d'espace au trafic automobile, la commission de concertation de Bruxelles-Ville n'hésite pas à sacrifier la piste cyclable prévue du côté de Tour & Taxis (côté canal la piste rester): www.gracq.org/actualites-du-gracq/avenue-du-port-la-porte-ouverte-une-autoroute-au-coeur-de-bruxelles

Actuellement son état n'est pas des meilleures:



avatar
joverwimp

Messages : 1717
Date d'inscription : 18/07/2009
Age : 73
Localisation : Asse

Revenir en haut Aller en bas

Re: direction Vilvoorde

Message  eeuwige reiziger le Lun 11 Déc 2017 - 23:17

joverwimp a écrit:A Bxl, la piste cyclable est balisé 'CK' (canal-kanaal) et continue vers le nord (Vilvoorde - Willebroek)
De la porte de Ninove elle est en site propre, quoiqu'il reste trois croisements avec des axes routiers. Mais des passerelles (sur l'eau) sont prévues d'ici 2020.
Fin du CK à la frontière de la Région Bruxelloise:

(...)


Brusselsesteenweg ter hoogte van Lenterik opnieuw open richting Brussel
Werken aan Vilvoordsesteenweg ter hoogte van gewestgrens afgerond
06/12/2017

VILVOORDE - In augustus startten Brussel Mobiel en het Agentschap voor Wegen en Verkeer (AWV) met de werken op de Vilvoordsesteenweg ter hoogte van de gewestgrens om een fietspad aan te leggen aan de zijde van het Zeekanaal Brussel-Schelde dat de reeds bestaande fietspaden in het Brussels gewest en op Vilvoords grondgebied met elkaar verbindt. Daarnaast werden de reeds bestaande fietspaden verbreed en de bocht van de rijweg aangepast.

Omwille van de werken kon het verkeer tot vandaag niet langer via de Brusselsesteenweg van en naar Brussel. De rijweg, afgesloten ter hoogte van de Lenterik, is sinds 1 december opnieuw geopend. De snelheidsbeperking van 30 km per uur blijft behouden. Het verbod voor vervoer hoger dan 3,5 ton blijft eveneens gelden. Vrachtwagens dienen dus de omleiding via de Woluwelaan te blijven volgen.

“Het is een goede zaak dat Brussel en de Vlaamse overheid op deze manier het fietsverkeer langs de Brusselsesteenweg aanmoedigen. Met de aanleg van een fietssnelweg op Vilvoords grondgebied wordt dit binnenkort een ideaal en gezond alternatief voor de pendelaar van of naar Brussel”, aldus burgemeester Hans Bonte.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/bldde_03228045

eeuwige reiziger

Messages : 2463
Date d'inscription : 23/06/2010
Age : 47
Localisation : Ruiselede

http://www.ligfietser.be

Revenir en haut Aller en bas

Re: ICR CK Part 2 Canal maritime de Bruxelles à l'Escaut - Zeekanaal Brussel-Schelde Partie région Bruxelles - Ville de Bruxelles

Message  joverwimp Hier à 21:59

joverwimp a écrit:Pour consacrer un maximum d'espace au trafic automobile, la commission de concertation de Bruxelles-Ville n'hésite pas à sacrifier la piste cyclable prévue du côté de Tour & Taxis (côté canal la piste rester): www.gracq.org/actualites-du-gracq/avenue-du-port-la-porte-ouverte-une-autoroute-au-coeur-de-bruxelles

Actuellement son état n'est pas des meilleures:




Heraanleg Havenlaan:
De Brusselse regering moet beter motiveren waarom ze de Havenlaan niet beschermt als erfgoed. Dat zegt de auditeur van de Raad van State. Dat is een opsteker voor de actievoerders die al jaren strijden voor het behoud van bepaalde elementen van de historische industrielaan met haar typische kasseien.
Erfgoedvereniging Brusselfabriek lijkt gelijk te krijgen van de Raad van State. Het Brussels Gewest moet de keuze om de Havenlaan niet als erfgoed te beschermen beter motiveren. Dat blijkt uit het advies van de auditeur van de Raad van State, dat BRUZZ kon inkijken.

Het is de zoveelste wending in het steekspel over de laan, dat al bijna een decennium duurt. Het Brussels Gewest wil die laan volledig herinrichten en versmallen, met brede fietspaden, verhoogde kruispunten. En zonder kasseien. Heel wat verenigingen willen die kasseien net behouden, ze vinden net dat de Havenlaan uniek industrieel erfgoed is door die kasseienzee.

De vzw Brusselfabriek diende daarom in 2013 een aanvraag tot bescherming in bij de Brusselse regering. Die verwierp de aanvraag, waarop de vzw naar de Raad van State trok, begin 2015. Die adviseert nu dat de beslissing van de Brusselse regering vernietigd wordt, wegens slecht gemotiveerd.

Zo stelt de auditeur vast dat de regering in het besluit de argumenten pro bescherming negeert. De vele opmerkingen in het advies van de Koninklijke Commissie voor Monumenten en Landschappen, groot voorstander van bescherming, worden niet weerlegd door de regering. De argumenten van de regering zelf zijn dan weer slecht onderbouwd. En dat kan niet.

Twee opties
Dat is goed nieuws, zegt Patrick Wouters van Brusselfabriek. Want hoewel het gaat om een advies van de auditeur van de Raad van State, zal dat waarschijnlijk overeenkomen met de definitieve uitspraak, die volgt over zes maanden.

In dat geval kan de Brusselse Regering volgens Wouters twee dingen doen: starten met de procedure om de laan tot erfgoed te verklaren, of de beslissing om de laan niet als erfgoed te beschermen beter motiveren, wat waarschijnlijker is.

Wat het Gewest ook zal doen, Brusselfabriek en andere erfgoedorganisaties blijven ijveren voor het behoud van de typische historische elementen van de Havenlaan. “Het is de laatste grootste industrielaan van Brussel met het grootste oppervlakte aan kasseien achter elkaar,” herinnert Wouters nog eens.

Het Brussels Gewest is ondertussen volop bezig met de procedure om een bouwvergunning te krijgen. Maar ook daar kwam al veel protest tegen de plannen.

avatar
joverwimp

Messages : 1717
Date d'inscription : 18/07/2009
Age : 73
Localisation : Asse

Revenir en haut Aller en bas

Re: ICR CK Part 2 Canal maritime de Bruxelles à l'Escaut - Zeekanaal Brussel-Schelde Partie région Bruxelles - Ville de Bruxelles

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum