L050 Part 1 Langs de lijn L50 Brussel - Denderleeuw

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2

Re: L050 Part 1 Langs de lijn L50 Brussel - Denderleeuw

Message  joverwimp le Mer 13 Juin 2018 - 12:05

eeuwige reiziger a écrit:
Infoavond 'Ontdek de plannen voor de F2, de fietssnelweg Aalst-Brussel'

DILBEEK - Ontdek de plannen voor de F2, de fietssnelweg Aalst-Brussel. Het gemeentebestuur en de provincie organiseren op dinsdag 12 juni in het Castelhof in Sint-Martens-Bodegem een informatieavond over fietssnelwegen. Je komt er te weten wat een fietssnelweg is én dat er plannen zijn voor een nieuwe route in Dilbeek. De zogenaamde 'F2' wordt een snelle fietsverbinding tussen Dilbeek en Brussel langs spoorweglijn 50. Op de infoavond zal het voorkeurstraject uit de doeken gedaan worden. Er zal ook besproken worden hoe de reeds bestaande F209, de fietssnelweg tussen Dilbeek en Brussel langs de spoorlijn 50A richting Erasmus, kan worden verbeterd. Opgelet, inschrijven is noodzakelijk en kan via www.dilbeek.be. Start van het infomoment is voorzien om 19.30 uur.

https://www.dilbeek.be/nieuws/infoavond-ontdek-de-plannen-voor-de-f2-de-fietssnelweg-aalst-brussel
https://www.vlaamsbrabant.be/verkeer-mobiliteit/fiets/fietssnelwegen/kalender-infoavond-f2-fietssnelweg-aalst-brussel.jsp

Ik was aanwezig, samen met een 70-tal belangstellenden. Bij de inschrijving moesten we kenbaar maken voor welk deeltraject we belangstelling hadden. Ik heb ze allemaal aangekruist; de F2 in Dilbeek, in Brussel, tussen Dilbeek en Denderleeuw, en de alternatieve F209.
De organisatie ter plaatse kon beter : moeilijkheden om de powerpoint aan de praat te krijgen, slechte akoestiek waardoor je de zachte stem van de twee sprekers van de provincie amper kon volgen. Was de geluidsversterking vergeten ?

Daarna werden we uitgenodigd om de panelen met de deeltrajecten te bekijken. Daar konden we onze opmerkingen en vragen kwijt. Na een tiental minuten was er gelegenheid om te wisselen.
Het viel me meteen op dat de deeltrajecten mooie lijntjes waren, parallel met het spoor; hier en daar werden straten vermeld op kruisingen, als op/afritten.
Als je een gedetailleerde wegenkaart bekijkt zie je dat die mooie lijntjes zo goed als nog niet bestaan: er zijn daar geen wegen of wegeltjes.
Onteigeningen dus ? "Neen, dat zou teveel geld en tijd kosten".
Wat dan wel ? "we zullen zoveel mogelijk verkeersluwe straten moeten zoeken, alle suggesties welkom"
En wanneer zal dit gerealiseerd zijn ? "Moeilijk om daar een termijn op te plakken"
Tien jaar ? "Ja, in die orde"

Hebben we niets bijgeleerd ? toch wel. Persoonlijke vragen die weinig ter zake waren kregen soms een antwoord. Zoals iemand die een goede route zocht voor zijn woon-werktraject naar Brussel.
Frederik Depoortere, de fietsmanager van het Brussels gewest, was ook aanwezig, alsmede mensen van het werkvennootschap van de komende Ringwerkzaamheden. (www.werkenaandering.be)
Ik vroeg Frederik naar de stand van zaken van de F1 in Brussel ( > antwoord in die rubriek).
Over de medewerking van Merchtem (F221) bleek het verhaal te lang; als ik goed begrepen heb liggen ze nog steeds dwars.
joverwimp

Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2