EV4 (la route de l'Europe centrale) de Roscoff (France) à Kiev (Ukraine)

EV4 (la route de l'Europe centrale) de Roscoff (France) à Kiev (Ukraine)

Message  velo-ravel.net le Mar 1 Juil 2014 - 12:10

http://www.eurovelo.com/en/eurovelos/eurovelo-4/countries/belgium

On this western section of 150km, the North Sea Wind follows you all the way along a flat route from Vleteren to Bruges. The route runs through vast polders, while flirting with the Flemish coast. Let the Flanders Cycle Route lead you through this flat landscape, where cycling is a delightful experience. In the Westhoek you land in the ‘City of Butter’, Diksmuide with its IJzer Tower. This 84m high peace monument not only accommodates a museum on War, Peace and Flemish emancipation, it also offers a marvelous view over the Westhoek. After leaving Diksmuide, the route follows the Trench of Death, the last relic of the Belgian First World War front line. Through an open rural landscape and passing through the province town of Veurne, the route leads you to the Flemish coast. In Nieuwpoort, you can visit the King Albert Monument, and further on, the Flanders Cycle Route also goes past Oostende, the ‘City by the Sea’. Through vast polders and the Zwin region you reach the small medieval town Damme. This book town will certainly charm you, and maybe even inspire you.
velo-ravel.net

http://www.velo-ravel.net

Revenir en haut Aller en bas

Re: EV4 (la route de l'Europe centrale) de Roscoff (France) à Kiev (Ukraine)

Message  joverwimp le Jeu 11 Jan 2018 - 16:15

velo-ravel.net a écrit:http://www.eurovelo.com/en/eurovelos/eurovelo-4/countries/belgium

On this western section of 150km, the North Sea Wind follows you all the way along a flat route from Vleteren to Bruges. The route runs through vast polders, while flirting with the Flemish coast. Let the Flanders Cycle Route lead you through this flat landscape, where cycling is a delightful experience. In the Westhoek you land in the ‘City of Butter’, Diksmuide with its IJzer Tower. This 84m high peace monument not only accommodates a museum on War, Peace and Flemish emancipation, it also offers a marvelous view over the Westhoek. After leaving Diksmuide, the route follows the Trench of Death, the last relic of the Belgian First World War front line. Through an open rural landscape and passing through the province town of Veurne, the route leads you to the Flemish coast. In Nieuwpoort, you can visit the King Albert Monument, and further on, the Flanders Cycle Route also goes past Oostende, the ‘City by the Sea’. Through vast polders and the Zwin region you reach the small medieval town Damme. This book town will certainly charm you, and maybe even inspire you.

le EV4 (et le EV12) ne serait-il pas à sa place sous la rubrique 'Flandre ' ?
joverwimp

Message  Admin le Sam 11 Aoû 2018 - 9:55

joverwimp a écrit:

le EV4 (et le EV12) ne serait-il pas à sa place sous la rubrique 'Flandre ' ?

Voilà qui est fait
Admin
Rang monochrome + gras

http://www.velo-ravel.net

Message  joverwimp le Mar 28 Aoû 2018 - 18:05

Zoals ik al vermoedde loopt de EV4 gelijk met de LF1. Dat werd me vandaag bevestigd door Toerisme Vlaanderen.
Pro memorie: dat is niet langs onze kust, maar veel dieper in het binnenland.
De Kustfietsroute is een andere route, die wel de kust volgt. Verwarrend is wel dat op bordjes van de Kustfietsroute ook de LF1 voorkomt, alhoewel dit nooit het geval was

joverwimp

Message  eeuwige reiziger le Dim 23 Sep 2018 - 16:24

joverwimp a écrit:Zoals ik al vermoedde loopt de EV4 gelijk met de LF1. Dat werd me vandaag bevestigd door Toerisme Vlaanderen.
Pro memorie: dat is niet langs onze kust, maar veel dieper in het binnenland.
De Kustfietsroute is een andere route, die wel de kust volgt. Verwarrend is wel dat op bordjes van de Kustfietsroute ook de LF1 voorkomt, alhoewel dit nooit het geval was.

Inderdaad, vreemd. Een blik op de kaart leert me dat LF1 en de Kunstfietsroute slechts op twee plaatsen elkaar overlappen: in De Haan en Nieuwpoort. Alleen gaat het om echt onbeduidende stukjes.

Deze foute bordjes meldde ik eerder aan Reen Simoen,de verantwootdelijke van de Grote Routepaden voor LF. Antwoord:
"De Kustfietsroute is niet hetzelfde als de Noordzeeroute. Deze wordt eigenlijk foutief benoemd met LF 1. Een probleem dat ik al lange tijd probeer op te lossen. Dit is iets dat door een project in het verleden (nog voor mijn tijd bij GR) tot stand is gekomen. Ik blijf ijveren om dit opgelost te krijgen"

Wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor die foute bordjes ?

eeuwige reiziger

http://www.ligfietser.be

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé