Trains Belgique: Vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden
Page 1 sur 1
Trains Belgique: Vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden
Sinds 1 februari 2017 werden de tarieven vereenvoudigd. Helaas, wanneer je terugkeert vanuit een ander station betekent deze 'vereenvoudiging’ dikwijls een botte prijsverhoging, namelijk een verdubbeling met een seniorenbiljet (je hebt er twee nodig) of een gewoon h/t biljet tijdens het weekend.
Werd van die formule weinig gebruik gemaakt ? Misschien wel, maar vergat de NMBS niet te vermelden dat de formule weinig bekend was, zelfs bij het personeel, en slecht verkrijgbaar: alleen aan het loket of bij de treinbegeleider.
Zelf hebben we daar intensief van gebruik gemaakt én gepromoot : www.routeyou.com/nl/group/view/8092/fietsen-in-combinatie-met-openbaar-vervoer (werd tot op vandaag 121.204 x bekeken)
Je neemt bv de trein naar Mariembourg en fietst op de RAVeL-route naar Dinant, vanwaar je de trein naar huis neemt.
Sommige wandelingen zijn ook op die manier georganiseerd, bv de Groene-Halte wandeling van Asse naar Dilbeek (www.groenehalte.be)
Vreemd genoeg werd bij de ‘vereenvoudiging’ een uitzondering toegestaan, namelijk alle kuststations. Je mag bv met één h/t biljet de trein nemen naar De Panne, de kustfietsroute volgen tot Oostende en vandaar terug naar huis sporen.
Ik liet een parlementaire vraag stellen aan minister Bellot:
1. Is het woord ‘vereenvoudiging’ hier wel van toepassing ?
2. Waarom is deze ‘vereenvoudiging’ niet van toepassing op de kuststations + Veurne ?
3. In een verder verleden bestond de formule ‘een mooie dag aan zee’ NAAST de formule ‘een mooie dag in de Ardennen’. Waarom werd het communautair evenwicht verbroken?
4. Mogen we hopen dat de NMBS terug komt op deze 'vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden' én er de nodige ruchtbaarheid aan geeft?
Werd van die formule weinig gebruik gemaakt ? Misschien wel, maar vergat de NMBS niet te vermelden dat de formule weinig bekend was, zelfs bij het personeel, en slecht verkrijgbaar: alleen aan het loket of bij de treinbegeleider.
Zelf hebben we daar intensief van gebruik gemaakt én gepromoot : www.routeyou.com/nl/group/view/8092/fietsen-in-combinatie-met-openbaar-vervoer (werd tot op vandaag 121.204 x bekeken)
Je neemt bv de trein naar Mariembourg en fietst op de RAVeL-route naar Dinant, vanwaar je de trein naar huis neemt.
Sommige wandelingen zijn ook op die manier georganiseerd, bv de Groene-Halte wandeling van Asse naar Dilbeek (www.groenehalte.be)
Vreemd genoeg werd bij de ‘vereenvoudiging’ een uitzondering toegestaan, namelijk alle kuststations. Je mag bv met één h/t biljet de trein nemen naar De Panne, de kustfietsroute volgen tot Oostende en vandaar terug naar huis sporen.
Ik liet een parlementaire vraag stellen aan minister Bellot:
1. Is het woord ‘vereenvoudiging’ hier wel van toepassing ?
2. Waarom is deze ‘vereenvoudiging’ niet van toepassing op de kuststations + Veurne ?
3. In een verder verleden bestond de formule ‘een mooie dag aan zee’ NAAST de formule ‘een mooie dag in de Ardennen’. Waarom werd het communautair evenwicht verbroken?
4. Mogen we hopen dat de NMBS terug komt op deze 'vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden' én er de nodige ruchtbaarheid aan geeft?
Sujets similaires
» Trains : Passage Frontière : Tarifs : Belgique : Belgique - Luxembourg (vers Kleinbettingen)
» Trains : Passage Frontière : Tarifs : Belgique : Belgique - Luxembourg (vers Troisvierges)
» Trains : Passage Frontière : Tarifs : Belgique : Belgique - Luxembourg (via Athus)
» Trains : Belgique : les gares
» trains : Belgique : Prises électriques
» Trains : Passage Frontière : Tarifs : Belgique : Belgique - Luxembourg (vers Troisvierges)
» Trains : Passage Frontière : Tarifs : Belgique : Belgique - Luxembourg (via Athus)
» Trains : Belgique : les gares
» trains : Belgique : Prises électriques
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum