EV bewegwijzering
Forum lie au site www.velo-ravel.net :: Belgique La Flandre - Belgïe Vlaanderen - Belgium Flanders - Belgien Flandern :: Eurovelo :: EV in Vlaanderen (algemene topic)
Page 1 sur 1
EV bewegwijzering
"Wat we zelf doen, doen we beter" was een veel gehoorde slogan in Vlaanderen. Niet zo wat betreft de euro-velo routes die er langs komen.
In tegenstelling tot Wallonië is van bewegwijzering of wegwerken van 'missing links' niets te bespeuren.
Daarom liet ik onderstaande parlementaire vraag stellen aan de verantwoordelijke (NV-A) minister.
Die had tijd nodig. Was het coördinerend Toerisme Vlaanderen te weinig actief ? Die rol werd dit jaar overgedragen aan Pro Velo.
Vlaanderen zal wel moeten betalen, maar 'op dit moment is er nog geen sprake van kostenraming'.
vraag nr. 194
van BJÖRN RZOSKA
datum: 6 november 2017
aan BEN WEYTS
VLAAMS MINISTER VAN MOBILITEIT, OPENBARE WERKEN, VLAAMSE RAND, TOERISME EN DIERENWELZIJN
Europese fietsroutes in Vlaanderen - Bewegwijzering
The European cyclist’s federation (ECF) is een minder bekende Europese organisatie (www.eurovelo.com). Hun belangrijkste project is het ontwikkelen van kwaliteitsvolle fietsroutes die het hele Europese continent in een netwerk verbinden. Die routes kunnen zowel door toeristen als door de plaatselijke bevolking worden gebruikt. Momenteel is er in 14 routes voorzien. Het netwerk moet grotendeels klaar zijn tegen 2020. Doorheen Vlaanderen komen Eurovelo 4 en 5, door Wallonië Eurovelo 3 en 5.
In Wallonië werden grote inspanningen geleverd. Missing links op voormalige spoorlijnen werden verhard, zoals recent de EV5 tussen Lessines en Ronse. De EV3 en EV5 worden volop bewegwijzerd, hetgeen volgend jaar helemaal klaar zal zijn. (http://ravel.wallonie.be/home/itineraires/international.html )
In Vlaanderen is de stand van zaken minder rooskleurig. In Ronse bijvoorbeeld is er een missing link van de EV5. Nergens in Vlaanderen is een spoor van bewegwijzering te bekennen. Het hoeft niet eens met aparte borden zoals in Wallonië. Meestal kan op de bestaande LF-palen van Vlaanderen fietsroute gewoon een extra bordje geplaatst worden. In het Groot-Hertogdom Luxemburg werden stickers aangebracht op bestaande borden.
De trajecten hier lopen grotendeels samen met de LF-routes, die behoorlijk bewegwijzerd zijn. Zij zijn terug te vinden op de website www.groteroutepaden.be > LF fietsen. Op deze website is echter niets te vinden over de Euroveloroutes. Bij navraag bleek het een vraagteken of en wanneer bewegwijzering zal volgen. De hoofdvraag is, zoals zo vaak, wie die kosten gaat dragen.
1. Is Vlaanderen een effectieve partner in het Eurovelonetwerk?
2. Worden de EV-routes in Vlaanderen bewegwijzerd en wanneer ?
3. Indien er een raming bestaat van de kosten, hoeveel bedragen die ?
BEN WEYTS
VLAAMS MINISTER VAN MOBILITEIT, OPENBARE WERKEN, VLAAMSE RAND, TOERISME EN DIERENWELZIJN
ANTWOORD
op vraag nr. 194 van 6 november 2017
van BJÖRN RZOSKA
1. Toerisme Vlaanderen is nog tot eind dit jaar aangesteld als het ‘nationale coördinatiecentrum’ van EuroVelo, waardoor er regelmatig overleg was met Eurovelo over de routes die door Vlaanderen lopen. Vanaf 2018 wordt deze rol opgenomen door de Brusselse organisatie ProVelo, die de coördinatie voor gans België op zich zal nemen.
2. Toerisme Vlaanderen heeft reeds eerder voorgesteld om het LF-netwerk in Vlaanderen te gebruiken voor EuroVelo.
Momenteel wordt het LF-netwerk geëvalueerd en dit in overleg met de vzw Grote Routepaden en de provinciale toeristische diensten. Het plaatsen van bewegwijzering is een van de onderwerpen dat tijdens dit overleg aan bod komt. Bijgevolg zal de bewegwijzering van de EV-routes zeker meegenomen worden in de bespreking.
3. Toerisme Vlaanderen wacht de resultaten van het overleg af met de provinciale toeristische diensten. Het is op dit moment nog te voorbarig om een gedetailleerde kostenraming op te maken.
In tegenstelling tot Wallonië is van bewegwijzering of wegwerken van 'missing links' niets te bespeuren.
Daarom liet ik onderstaande parlementaire vraag stellen aan de verantwoordelijke (NV-A) minister.
Die had tijd nodig. Was het coördinerend Toerisme Vlaanderen te weinig actief ? Die rol werd dit jaar overgedragen aan Pro Velo.
Vlaanderen zal wel moeten betalen, maar 'op dit moment is er nog geen sprake van kostenraming'.
vraag nr. 194
van BJÖRN RZOSKA
datum: 6 november 2017
aan BEN WEYTS
VLAAMS MINISTER VAN MOBILITEIT, OPENBARE WERKEN, VLAAMSE RAND, TOERISME EN DIERENWELZIJN
Europese fietsroutes in Vlaanderen - Bewegwijzering
The European cyclist’s federation (ECF) is een minder bekende Europese organisatie (www.eurovelo.com). Hun belangrijkste project is het ontwikkelen van kwaliteitsvolle fietsroutes die het hele Europese continent in een netwerk verbinden. Die routes kunnen zowel door toeristen als door de plaatselijke bevolking worden gebruikt. Momenteel is er in 14 routes voorzien. Het netwerk moet grotendeels klaar zijn tegen 2020. Doorheen Vlaanderen komen Eurovelo 4 en 5, door Wallonië Eurovelo 3 en 5.
In Wallonië werden grote inspanningen geleverd. Missing links op voormalige spoorlijnen werden verhard, zoals recent de EV5 tussen Lessines en Ronse. De EV3 en EV5 worden volop bewegwijzerd, hetgeen volgend jaar helemaal klaar zal zijn. (http://ravel.wallonie.be/home/itineraires/international.html )
In Vlaanderen is de stand van zaken minder rooskleurig. In Ronse bijvoorbeeld is er een missing link van de EV5. Nergens in Vlaanderen is een spoor van bewegwijzering te bekennen. Het hoeft niet eens met aparte borden zoals in Wallonië. Meestal kan op de bestaande LF-palen van Vlaanderen fietsroute gewoon een extra bordje geplaatst worden. In het Groot-Hertogdom Luxemburg werden stickers aangebracht op bestaande borden.
De trajecten hier lopen grotendeels samen met de LF-routes, die behoorlijk bewegwijzerd zijn. Zij zijn terug te vinden op de website www.groteroutepaden.be > LF fietsen. Op deze website is echter niets te vinden over de Euroveloroutes. Bij navraag bleek het een vraagteken of en wanneer bewegwijzering zal volgen. De hoofdvraag is, zoals zo vaak, wie die kosten gaat dragen.
1. Is Vlaanderen een effectieve partner in het Eurovelonetwerk?
2. Worden de EV-routes in Vlaanderen bewegwijzerd en wanneer ?
3. Indien er een raming bestaat van de kosten, hoeveel bedragen die ?
BEN WEYTS
VLAAMS MINISTER VAN MOBILITEIT, OPENBARE WERKEN, VLAAMSE RAND, TOERISME EN DIERENWELZIJN
ANTWOORD
op vraag nr. 194 van 6 november 2017
van BJÖRN RZOSKA
1. Toerisme Vlaanderen is nog tot eind dit jaar aangesteld als het ‘nationale coördinatiecentrum’ van EuroVelo, waardoor er regelmatig overleg was met Eurovelo over de routes die door Vlaanderen lopen. Vanaf 2018 wordt deze rol opgenomen door de Brusselse organisatie ProVelo, die de coördinatie voor gans België op zich zal nemen.
2. Toerisme Vlaanderen heeft reeds eerder voorgesteld om het LF-netwerk in Vlaanderen te gebruiken voor EuroVelo.
Momenteel wordt het LF-netwerk geëvalueerd en dit in overleg met de vzw Grote Routepaden en de provinciale toeristische diensten. Het plaatsen van bewegwijzering is een van de onderwerpen dat tijdens dit overleg aan bod komt. Bijgevolg zal de bewegwijzering van de EV-routes zeker meegenomen worden in de bespreking.
3. Toerisme Vlaanderen wacht de resultaten van het overleg af met de provinciale toeristische diensten. Het is op dit moment nog te voorbarig om een gedetailleerde kostenraming op te maken.
Re: EV bewegwijzering
Na een schriftelijke vraag laat de provincie weten dat nog wat geduld nodig is .... overigens is het niet eens zeker dat bewegwijzering er komt :
Re: EV bewegwijzering
Het project 'Eurocyclo' ging begin oktober 2017 van start gegaan en is een samenwerking met verschillende Europese partners.
Momenteel worden er op het terrein verschillende fietsonderzoeken gedaan en pas daarna zal effectieve bewegwijzering worden geplaatst.
Vanaf 2019 zal men aan de bewegwijzering beginnen. Het project loopt tot eind september 2021.
Het wordt in Vlaanderen mee getrokken door de provincie West-Vlaanderen. (leader: Ideta, info@ideta.be)
Die bevestigde me dat op het terrein soms al bewegwijzering aanwezig is. Het is net de bedoeling om met het overkoepelend project Eurocyclo de EV3, 4 en 5 grensoverschrijdend te verbinden. Ook andere reeds bestaande fietsnetwerken worden hierin betrokken en er zal een verbinding worden gemaakt.
'Mocht u nog vragen hebben over een specifieke route, aarzel dan niet om mij te contacteren'. (charlien.degraeve@westtoer.be)
Momenteel worden er op het terrein verschillende fietsonderzoeken gedaan en pas daarna zal effectieve bewegwijzering worden geplaatst.
Vanaf 2019 zal men aan de bewegwijzering beginnen. Het project loopt tot eind september 2021.
Het wordt in Vlaanderen mee getrokken door de provincie West-Vlaanderen. (leader: Ideta, info@ideta.be)
Die bevestigde me dat op het terrein soms al bewegwijzering aanwezig is. Het is net de bedoeling om met het overkoepelend project Eurocyclo de EV3, 4 en 5 grensoverschrijdend te verbinden. Ook andere reeds bestaande fietsnetwerken worden hierin betrokken en er zal een verbinding worden gemaakt.
'Mocht u nog vragen hebben over een specifieke route, aarzel dan niet om mij te contacteren'. (charlien.degraeve@westtoer.be)
Re: EV bewegwijzering
De bewegwijzering van alle EV routes door Vlaanderen is gepland. De Maasfietsroute (EV19) is reeds bewegwijzerd door Toerisme Limburg.
EV5 loopt door West-Vlaanderen (een heel klein stukje), Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. De toeristische organisaties van die provincies zullen ook instaan voor de bewegwijzering. WVL en OVL in principe tegen 2020, Vlaams-Brabant waarschijnlijk tegen 2021. We zullen er samen met hen over waken dat bij verschillende snelheden van uitvoering er toch een doorlopende route gevolgd kan worden, desnoods met tijdelijke aanduidingen.
Ook EV4 wordt tegen 2020 door Westtoer bewegwijzerd. EV12 zal volgen. Die zal sowieso door Vlaanderen lopen, maar het exacte traject moet nog bepaald worden.
Dit zal ook samenhangen met de hervorming van onze langeafstandsfietsroutes.
Ewoud Lagring
Productmanager Toegankelijkheid en Fietscultuur
Vlaamse overheid
TOERISME VLAANDEREN
T 02 504 03 25
EV5 loopt door West-Vlaanderen (een heel klein stukje), Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. De toeristische organisaties van die provincies zullen ook instaan voor de bewegwijzering. WVL en OVL in principe tegen 2020, Vlaams-Brabant waarschijnlijk tegen 2021. We zullen er samen met hen over waken dat bij verschillende snelheden van uitvoering er toch een doorlopende route gevolgd kan worden, desnoods met tijdelijke aanduidingen.
Ook EV4 wordt tegen 2020 door Westtoer bewegwijzerd. EV12 zal volgen. Die zal sowieso door Vlaanderen lopen, maar het exacte traject moet nog bepaald worden.
Dit zal ook samenhangen met de hervorming van onze langeafstandsfietsroutes.
Ewoud Lagring
Productmanager Toegankelijkheid en Fietscultuur
Vlaamse overheid
TOERISME VLAANDEREN
T 02 504 03 25
Re: EV bewegwijzering
Er leek niet veel te bewegen , dus liet ik een schriftelijke vraag stellen aan de bevoegde minister:
nr. 822
van björn rzoska
datum: 29 juni 2020
aan zuhal demir
vlaams minister van justitie en handhaving, omgeving, energie en toerisme
Europese fietsroutes in Vlaanderen - Stand van zaken
The European Cyclists Federation (ECF) is een Europese organisatie (https://nl.eurovelo.com) die fietsen in heel Europa wil promoten. Een van hun projecten is het ontwikkelen van kwaliteitsvolle fietsroutes die het hele Europese continent in een netwerk verbinden. Die routes kunnen zowel door toeristen als door de plaatselijke bevolking worden gebruikt.
Doorheen Vlaanderen zijn er de routes EuroVelo 4, 5, 12 en 19. Door Wallonië lopen de EuroVelo 3, 5 en 19.
In Vlaanderen is Toerisme Vlaanderen verantwoordelijk voor de EuroVelo-routes (EV). Toch is er op hun website niets te vinden over dit fietsnetwerk. De toestand in Vlaanderen is ook niet rooskleurig. Nergens in Vlaanderen is een spoor van bewegwijzering voor deze routes te bekennen.
In Wallonië werden wel grote inspanningen geleverd, niettegenstaande de aanzienlijk langere trajecten. Missing links op voormalige spoorlijnen werden verhard, de specifieke EuroVelo-bewegwijzering werd aangebracht. Er zijn zelfs gedetailleerde interactieve kaarten, ook in het Nederlands. Men vindt er mogelijke etappes, bezienswaardigheden onderweg, fietsverhuur, horeca en toeristische diensten (http://ravel.wallonie.be/home/itineraires/international.html) op terug.
Op mijn eerdere schriftelijke vraag nr. 194 van 6 november 2017 liet de toenmalige minister weten dat Toerisme Vlaanderen voorgesteld had om het LF-netwerk in Vlaanderen te gebruiken voor EuroVelo. Het LF-netwerk werd in 2017 geëvalueerd en de bewegwijzering voor de EV-routes lag toen ook op tafel. Toerisme Vlaanderen wilde de resultaten van het overleg met de provinciale toeristische diensten afwachten om een kostenraming voor de bewegwijzering te maken.
Intussen zijn we 3 jaar verder en is de bewegwijzering van EuroVelo in Vlaanderen nog steeds niet in orde.
1. Wat was het resultaat van het overleg met de provinciale toeristische diensten?
2. Wordt het LF-netwerk gebruikt voor EuroVelo en zo ja, wanneer volgt de bewegwijzering?
3. Komt er een gelijkaardige site als in Wallonië?
4. Indien er een raming bestaat van de kosten, hoeveel bedragen die en wie zal ze dragen?
zuhal demir
vlaams minister van justitie en handhaving, omgeving, energie en toerisme
antwoord
op vraag nr. 822 van 29 juni 2020
van björn rzoska
1. Er werd een akkoord bereikt over het vervangen van de LF-routes door nieuwe icoonroutes. Momenteel wordt een samenwerkingsovereenkomst tussen Toerisme Vlaanderen en de 5 provinciale toeristische organisaties gefinaliseerd. Deze omvat de modaliteiten van de samenwerking rond de in de beleidsnota gedefinieerde actiepunten voor de icoonroutes en de opvolging van het impulsproject ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’.
De principes voor de icoonroutes zijn de volgende:
Ø Concept van netwerk van genummerde routes loslaten
Ø Selectie van 8 nieuwe Vlaamse icoonroutes, opgebouwd rond internationaal aansprekende thema’s
Ø Synthese = ‘Vlaanderenroute’
Ø Fietsknooppunten als basis
Ø Goede geografische spreiding in Vlaanderen
Ø Goede thematische variatie en sprekende namen
Ø Routes sluiten op elkaar aan à combinaties blijven mogelijk
Ø Overlap tussen routes is beperkt
Ø Goed bereikbare start- en eindpunten (parking, trein)
Ø Aansluitingen met Nederland, Wallonië en Frankrijk
Ø Icoonroutes zijn waar mogelijk dragers van EuroVeloroutes
2. Waar mogelijk zullen de EV-routes de trajecten van de icoonroutes volgen. Voor EV 4 en 12 (nieuwe Kustroute als icoonroute, 1 traject) zal dat volledig het geval zijn. Ook voor EV 19 (icoonroute Maasroute) zal dit het geval zijn. Enkel bij EV 5, die heen en weer krult tussen Vlaanderen en Wallonië, is dit moeilijker te realiseren. Waar mogelijk wordt ze op de icoonroutes gelegd, maar hier moet dit meer losgelaten worden door het specifieke karakter van de route. Wel zal ze steeds op knooppunten liggen.
EV 19 is reeds bewegwijzerd door Toerisme Limburg. EV 4 en 12 zullen na de zomer door Westtoer bewegwijzerd worden samen met de Kustroute. EV 5 zal door de 3 betrokken provincies (West en Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant) bewegwijzerd worden tegen 2021.
3. Het ontwerp van de samenwerkingsovereenkomst voorziet in een overkoepelende meertalige website met focus op de icoonroutes (met links naar EuroVelo en de knooppunten en andere thematische routes) en serviceaspecten als fietsverhuur en bagagevervoer, maar ook andere aspecten die nodig zijn om een fietsvakantie in Vlaanderen voor te bereiden. De modaliteiten (url, timing, …) zijn nog verder te bepalen.
Daarnaast bereidt Toerisme Vlaanderen een overdracht van het nationaal coördinatorschap van EuroVelo aan ProVélo voor, tegen eind 2020. Zij nemen die rol al op zich voor Brussel en Wallonië, en zijn het best geplaatst om die ook voor Vlaanderen te vervullen. Op dat moment zal ook de website https://eurovelobelgium.be/ uitgebreid worden met EV 4, 12 en 19. ECF rekent zelf op de betrokken landen om de details van de routes die door die landen gaan via een eigen website te verspreiden.
4. Het ontwerp van de samenwerkingsovereenkomst voorziet in het dragen van de eenmalige kost voor het weghalen van oude bebording en aankoop en plaatsing van nieuwe bebording voor de icoonroutes door Toerisme Vlaanderen, voor een bedrag van naar schatting ongeveer 500.000 euro.
De kost voor de specifieke EV bewegwijzering werden en worden gedragen door de provincies. Voor EV 5 onder andere via Europese middelen (Interreg Eurocyclo).
nr. 822
van björn rzoska
datum: 29 juni 2020
aan zuhal demir
vlaams minister van justitie en handhaving, omgeving, energie en toerisme
Europese fietsroutes in Vlaanderen - Stand van zaken
The European Cyclists Federation (ECF) is een Europese organisatie (https://nl.eurovelo.com) die fietsen in heel Europa wil promoten. Een van hun projecten is het ontwikkelen van kwaliteitsvolle fietsroutes die het hele Europese continent in een netwerk verbinden. Die routes kunnen zowel door toeristen als door de plaatselijke bevolking worden gebruikt.
Doorheen Vlaanderen zijn er de routes EuroVelo 4, 5, 12 en 19. Door Wallonië lopen de EuroVelo 3, 5 en 19.
In Vlaanderen is Toerisme Vlaanderen verantwoordelijk voor de EuroVelo-routes (EV). Toch is er op hun website niets te vinden over dit fietsnetwerk. De toestand in Vlaanderen is ook niet rooskleurig. Nergens in Vlaanderen is een spoor van bewegwijzering voor deze routes te bekennen.
In Wallonië werden wel grote inspanningen geleverd, niettegenstaande de aanzienlijk langere trajecten. Missing links op voormalige spoorlijnen werden verhard, de specifieke EuroVelo-bewegwijzering werd aangebracht. Er zijn zelfs gedetailleerde interactieve kaarten, ook in het Nederlands. Men vindt er mogelijke etappes, bezienswaardigheden onderweg, fietsverhuur, horeca en toeristische diensten (http://ravel.wallonie.be/home/itineraires/international.html) op terug.
Op mijn eerdere schriftelijke vraag nr. 194 van 6 november 2017 liet de toenmalige minister weten dat Toerisme Vlaanderen voorgesteld had om het LF-netwerk in Vlaanderen te gebruiken voor EuroVelo. Het LF-netwerk werd in 2017 geëvalueerd en de bewegwijzering voor de EV-routes lag toen ook op tafel. Toerisme Vlaanderen wilde de resultaten van het overleg met de provinciale toeristische diensten afwachten om een kostenraming voor de bewegwijzering te maken.
Intussen zijn we 3 jaar verder en is de bewegwijzering van EuroVelo in Vlaanderen nog steeds niet in orde.
1. Wat was het resultaat van het overleg met de provinciale toeristische diensten?
2. Wordt het LF-netwerk gebruikt voor EuroVelo en zo ja, wanneer volgt de bewegwijzering?
3. Komt er een gelijkaardige site als in Wallonië?
4. Indien er een raming bestaat van de kosten, hoeveel bedragen die en wie zal ze dragen?
zuhal demir
vlaams minister van justitie en handhaving, omgeving, energie en toerisme
antwoord
op vraag nr. 822 van 29 juni 2020
van björn rzoska
1. Er werd een akkoord bereikt over het vervangen van de LF-routes door nieuwe icoonroutes. Momenteel wordt een samenwerkingsovereenkomst tussen Toerisme Vlaanderen en de 5 provinciale toeristische organisaties gefinaliseerd. Deze omvat de modaliteiten van de samenwerking rond de in de beleidsnota gedefinieerde actiepunten voor de icoonroutes en de opvolging van het impulsproject ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’.
De principes voor de icoonroutes zijn de volgende:
Ø Concept van netwerk van genummerde routes loslaten
Ø Selectie van 8 nieuwe Vlaamse icoonroutes, opgebouwd rond internationaal aansprekende thema’s
Ø Synthese = ‘Vlaanderenroute’
Ø Fietsknooppunten als basis
Ø Goede geografische spreiding in Vlaanderen
Ø Goede thematische variatie en sprekende namen
Ø Routes sluiten op elkaar aan à combinaties blijven mogelijk
Ø Overlap tussen routes is beperkt
Ø Goed bereikbare start- en eindpunten (parking, trein)
Ø Aansluitingen met Nederland, Wallonië en Frankrijk
Ø Icoonroutes zijn waar mogelijk dragers van EuroVeloroutes
2. Waar mogelijk zullen de EV-routes de trajecten van de icoonroutes volgen. Voor EV 4 en 12 (nieuwe Kustroute als icoonroute, 1 traject) zal dat volledig het geval zijn. Ook voor EV 19 (icoonroute Maasroute) zal dit het geval zijn. Enkel bij EV 5, die heen en weer krult tussen Vlaanderen en Wallonië, is dit moeilijker te realiseren. Waar mogelijk wordt ze op de icoonroutes gelegd, maar hier moet dit meer losgelaten worden door het specifieke karakter van de route. Wel zal ze steeds op knooppunten liggen.
EV 19 is reeds bewegwijzerd door Toerisme Limburg. EV 4 en 12 zullen na de zomer door Westtoer bewegwijzerd worden samen met de Kustroute. EV 5 zal door de 3 betrokken provincies (West en Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant) bewegwijzerd worden tegen 2021.
3. Het ontwerp van de samenwerkingsovereenkomst voorziet in een overkoepelende meertalige website met focus op de icoonroutes (met links naar EuroVelo en de knooppunten en andere thematische routes) en serviceaspecten als fietsverhuur en bagagevervoer, maar ook andere aspecten die nodig zijn om een fietsvakantie in Vlaanderen voor te bereiden. De modaliteiten (url, timing, …) zijn nog verder te bepalen.
Daarnaast bereidt Toerisme Vlaanderen een overdracht van het nationaal coördinatorschap van EuroVelo aan ProVélo voor, tegen eind 2020. Zij nemen die rol al op zich voor Brussel en Wallonië, en zijn het best geplaatst om die ook voor Vlaanderen te vervullen. Op dat moment zal ook de website https://eurovelobelgium.be/ uitgebreid worden met EV 4, 12 en 19. ECF rekent zelf op de betrokken landen om de details van de routes die door die landen gaan via een eigen website te verspreiden.
4. Het ontwerp van de samenwerkingsovereenkomst voorziet in het dragen van de eenmalige kost voor het weghalen van oude bebording en aankoop en plaatsing van nieuwe bebording voor de icoonroutes door Toerisme Vlaanderen, voor een bedrag van naar schatting ongeveer 500.000 euro.
De kost voor de specifieke EV bewegwijzering werden en worden gedragen door de provincies. Voor EV 5 onder andere via Europese middelen (Interreg Eurocyclo).
eeuwige reiziger aime ce message
Sujets similaires
» L036N Fietsweg Leuven - Brussel (L36N) (Fietssnelweg F3, vroeger 'HST-route')
» L051A Brugge - Zeebrugge (Fietssnelweg F31)
» L012 Fietsweg Antwerpen - Essen (L12) ('fiets-o-strade' 1 - axe nord-sud) [nord] (Fietssnelweg F14)
» L025 Fietsweg Antwerpen - Mechelen (L25) ('fiets-o-strade' 2 - axe nord-sud) [sud] F01
» F045 Part 4 Oudenaarde - Gent (Fietssnelweg F45)
» L051A Brugge - Zeebrugge (Fietssnelweg F31)
» L012 Fietsweg Antwerpen - Essen (L12) ('fiets-o-strade' 1 - axe nord-sud) [nord] (Fietssnelweg F14)
» L025 Fietsweg Antwerpen - Mechelen (L25) ('fiets-o-strade' 2 - axe nord-sud) [sud] F01
» F045 Part 4 Oudenaarde - Gent (Fietssnelweg F45)
Forum lie au site www.velo-ravel.net :: Belgique La Flandre - Belgïe Vlaanderen - Belgium Flanders - Belgien Flandern :: Eurovelo :: EV in Vlaanderen (algemene topic)
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum