investeringen
Forum lie au site www.velo-ravel.net :: Belgique Bruxelles - Belgie Brussel - Belgium Brussels - Belgien Brüssel
Page 1 sur 1
investeringen
In 2015 waren de aanleg en het onderhoud van infrastructuur voor tweewielers goed voor 13,5 miljoen.
Dat steeg naar iets meer dan 15 miljoen in 2016 en bijna 16 miljoen in 2017.
In 2018 wellicht meer dan 18 miljoen. (antwoord op parlementaire vraag)
Ter vergelijking: investeringen in infrastructuur voor auto’s en vrachtwagens bedroegen in 2015 bedroegen bijna 52 miljoen euro, waarvan 19 miljoen voor het onderhoud van de tunnels.
In 2016 steeg het totaalbedrag tot bijna 75 miljoen euro, waarvan ruim 20 miljoen voor de tunnels.
In 2017 klokte het Gewest af op bijna 80 miljoen, waarvan ruim 37 miljoen voor de tunnels. V
In 2018 zou de totale factuur zelfs oplopen tot meer dan 190 miljoen euro. Het leeuwendeel daarvan, zowat 138 miljoen euro, is voor tunnels.
Dat steeg naar iets meer dan 15 miljoen in 2016 en bijna 16 miljoen in 2017.
In 2018 wellicht meer dan 18 miljoen. (antwoord op parlementaire vraag)
Ter vergelijking: investeringen in infrastructuur voor auto’s en vrachtwagens bedroegen in 2015 bedroegen bijna 52 miljoen euro, waarvan 19 miljoen voor het onderhoud van de tunnels.
In 2016 steeg het totaalbedrag tot bijna 75 miljoen euro, waarvan ruim 20 miljoen voor de tunnels.
In 2017 klokte het Gewest af op bijna 80 miljoen, waarvan ruim 37 miljoen voor de tunnels. V
In 2018 zou de totale factuur zelfs oplopen tot meer dan 190 miljoen euro. Het leeuwendeel daarvan, zowat 138 miljoen euro, is voor tunnels.
fietsgen
Beliris zal bijna 9 miljoen investeren in fietspaden langs verschillende spoorwegen, in het kader van het Fiets-GEN, het netwerk van fietspaden dat Brussel beter moet verbinden met de Rand.
Beliris een bijproduct van de staatshervorming begin de jaren negentig. De federale staat zou jaarlijks met miljoenen over de brug komen om de hoofdstedelijk functie te versterken - inmiddels 2 miljard in 1500 projecten
Beliris een bijproduct van de staatshervorming begin de jaren negentig. De federale staat zou jaarlijks met miljoenen over de brug komen om de hoofdstedelijk functie te versterken - inmiddels 2 miljard in 1500 projecten
Fonds Bikes in Brussels
Het nieuwe Fonds Bikes in Brussels, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, biedt financiële steun aan projecten van verenigingen, overheidsdiensten, publieke of privépartners, liefst in partnerschap.
Projecten zoals de aanleg van fietspaden, -bruggen of -snelwegen, veilige stallingen of herstelposten kunnen een financiële ondersteuning krijgen van maximaal 1 miljoen euro per project. Zowel projecten in als rond het Brussels Hoofdstedelijk Gewest komen in aanmerking.
Het Fonds werd opgericht door een Brusselaar die zelf vaak de fiets neemt voor zijn verplaatsingen in Brussel. (hoed af voor deze rijke fietser)
(www.kbs-frb.be/nl/Activities/Calls/2019/20181119VH2?hq_e=el&hq_m=5508992&hq_l=4&hq_v=d726c18025)
Projecten zoals de aanleg van fietspaden, -bruggen of -snelwegen, veilige stallingen of herstelposten kunnen een financiële ondersteuning krijgen van maximaal 1 miljoen euro per project. Zowel projecten in als rond het Brussels Hoofdstedelijk Gewest komen in aanmerking.
Het Fonds werd opgericht door een Brusselaar die zelf vaak de fiets neemt voor zijn verplaatsingen in Brussel. (hoed af voor deze rijke fietser)
(www.kbs-frb.be/nl/Activities/Calls/2019/20181119VH2?hq_e=el&hq_m=5508992&hq_l=4&hq_v=d726c18025)
Déconfinement – les infrastructures cyclables renforcées
Le réseau cyclable de la région bruxelloise est actuellement renforcé en vue du déconfinement progressif face au COVID-19. L’objectif est de permettre à un plus grand nombre d’usagers de respecter les règles de distanciation sociale et de promouvoir l’utilisation du vélo pour les petits déplacements pour éviter d’engorger le transport public.
Différents chantiers sont en cours de réalisation : marquage de la piste, sécurisation éventuelle par des plots en béton. Dans certains endroits, comme la rue de la Loi, une bande de circulation est utilisée pour réaliser l’infrastructure.
Voici les axes ou points sensibles concernés:
[list="box-sizing: border-box; margin-bottom: 12.5px;"]
[*]Chaussée de Vilvorde
[*]Boulevard Lambermont
[*]Boulevard Auguste Reyers
[*]E40 Parkway
[*]Rue de la Loi
[*]Boulevard Louis Schmidt
[*]Avenue de Tervueren
[*]Avenue Delleur
[*]Boulevard Général Jacques
[*]Avenue Lloyd Georges
[*]Avenue Emile De Mot
[*]Avenue du Congo
[*]Avenue Louise
[*]Veeweyde
[*]Boulevard Sylvain Dupuis
[*]Avenue Groeninckx-De May
[*]Boulevard Louis Mettewie
[*]Avenue Charles Quint
[*]Avenue Jacques Sermon
[*]Avenue de Laeken
[*]Boulevard de Smet de Naeyer
[*]Carrefour Midi
[/list]
[size]
En parallèle, plusieurs communes ont mis en place dans certains quartiers des zones de rencontre afin de donner plus d’espace aux déplacements des piétons et des cyclistes. C’est notamment le cas de l’ensemble du Pentagone bruxellois à court terme. Les zones de rencontre sont des zones à priorité piétonne : celui-ci peut circuler librement sur toute la largueur de l'espace public. Conducteurs - cyclistes, trottinettes et speed-pedelec compris - doivent laisser la priorité aux piétons et respecter la vitesse maximale de 20km/h.[/size]
Forum lie au site www.velo-ravel.net :: Belgique Bruxelles - Belgie Brussel - Belgium Brussels - Belgien Brüssel
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum