carte velo
2 participants
Forum lie au site www.velo-ravel.net :: Belgique Bruxelles - Belgie Brussel - Belgium Brussels - Belgien Brüssel
Page 1 sur 1
carte velo
la nouvelle édition 2016 est arrivée, toujours aux prix dérisoire de 1 euro:
www.bruxellesmobilite.irisnet.be/articles/velo/carte-velo
www.bruxellesmobilite.irisnet.be/articles/velo/carte-velo
situation actuelle
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=13SGecONPYHhUhNcsf2CAGbrrPkU1DPJG&ll=50.88665463259659%2C4.377735055664061&z=14
Re: situation actuelle
Wordt de kaart nog aangevuld? Ik zie toch meerdere blinde vlekken. Denk maar aan het fietspad langs de Vilvoordsesteenweg tussen Van Praetbrug en de brug van Laken. Mooi afgescheiden fietspad, jammer genoeg wel een beetje smal om in de spits al het fietsverkeer te verwerken.
Als je dat vergelijkt met Copenhagen, is er in Brussel nog heel veel werk voor de boeg. Maar goed, je moet deeg ook tijd geven om te rijzen. En hopelijk krijgen we op het einde dan mooi brood.
https://issuu.com/monoline/docs/cykelkort_2010
Als je dat vergelijkt met Copenhagen, is er in Brussel nog heel veel werk voor de boeg. Maar goed, je moet deeg ook tijd geven om te rijzen. En hopelijk krijgen we op het einde dan mooi brood.
https://issuu.com/monoline/docs/cykelkort_2010
Re: carte velo
eeuwige reiziger a écrit:Wordt de kaart nog aangevuld? Ik zie toch meerdere blinde vlekken. Denk maar aan het fietspad langs de Vilvoordsesteenweg tussen Van Praetbrug en de brug van Laken. Mooi afgescheiden fietspad, jammer genoeg wel een beetje smal om in de spits al het fietsverkeer te verwerken.
Als je dat vergelijkt met Copenhagen, is er in Brussel nog heel veel werk voor de boeg. Maar goed, je moet deeg ook tijd geven om te rijzen. En hopelijk krijgen we op het einde dan mooi brood.
Volgens mij staat dat fietspad wel op de kaart: een rood lijntje richting Vilvoorde langs het kanaal, een blauw lijntje richting Brussel langs het koninklijk paleis.
Het kaartje kwam er na lang aandringen van de oppositie. Veel 'fietspaden' zijn overigens niet meer dan strepen op het wegdek, waarvan automobilisten graag gebruik maken om te parkeren.
Els Ampe, de (VLD) verantwoordelijke schepen van Openbare werken en Mobiliteit van de stad Brussel krijgt overigens veel kritiek van fietsers.
(www.bruzz.be/videoreeks/vrijdag-18-mei-2018/video-fietskaart-ampe-levert-geen-bewijs-van-nieuwe-fietspaden)
De auto heeft in Brussel prioriteit; wat recent bleek uit een Europees mobiliteitsonderzoek:
"Brussel blijft een stad van de auto Onze hoofdstad bevindt zich in de onderste regionen van een ranking van 13 Europese steden op basis van duurzame mobiliteit en leefbaarheid." (www.knack.be/nieuws/belgie/europees-mobiliteitsonderzoek-in-brussel-is-de-auto-nog-steeds-koning/article-normal-1149389.html?utm_source=Newsletter-22/05/2018&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBDAGKN&M_BT=847412587783 )
Waar zijn de 26 km nieuwe fietspaden die de Stad Brussel heeft aangelegd? Die vraag houdt de Brusselse fietsers nu al enkele weken bezig. We vinden ze namelijk niet. De artikelen, factchecks en tabellen vliegen over en weer maar steeds weer komen we tot dezelfde conclusie: de vele kilometers nieuw fietspad bestaan vooral in de fantasie van de schepenen van de Stad Brussel.
Één ding is daarbij duidelijk: het Brussels stadsbestuur heeft geen concrete visie voor het uitbouwen van een modern fietsbeleid. Meer mensen op de fiets krijgen is nochtans essentieel als we ook in Brussel de slechte luchtkwaliteit, de groeiende dagelijkse files, de geluidsoverlast en de klimaatverandering willen aanpakken. De Brusselaars verdienen een echt fietsbeleid in plaats van gegoochel met cijfertjes over virtuele fietspaden.
De fiets is stil, veroorzaakt geen luchtverontreiniging, is goed voor het milieu, neemt weinig plaats in en het is nog eens gezond ook. Toch kruipen nog altijd te weinig Brusselaars de fiets op. De VUB onderzocht recent het profiel van de 'niet-fietser'. De uitkomst was weinig verrassend. De Brusselaars vinden fietsen in hun stad levensgevaarlijk. Onveiligheid blijft de belangrijkste reden om niet te fietsen. Grootste problemen? Onvoldoende of slechte fietsinfrastructuur, op de fietspaden geparkeerde auto's en de overdreven snelheid van het autoverkeer. De cijfers liegen er niet om: vorig jaar werden maar liefst 758 ongevallen geregistreerd waarbij fietsers gewond geraakten. Dat is dan nog een ferme onderschatting, want veel ongevallen met vaak lichtgewonde fietsers en voetgangers worden nooit geregistreerd. Bovendien blijft het aantal ongevallen waarbij fietsers gewond geraken, stijgen.
Maar de Brusselaars komen in opstand. Nieuwe en oude burgerinitiatieven zoals Filter Café Filtré, CleanAirBxl, Critical Mass en Velodossier BXL groeien en versterken elkaar. In onze straten is een Brusselse lente bezig die langzaamaan uit aan het groeien is tot een onhoudbare massa. Want de oplossingen zijn zo duidelijk: meer en betere fietsinfrastructuur, tragere wegen en betere handhaving.
De Brusselse schepen Els Ampe (Open VLD) besloot dan maar, met de lokale verkiezingen in zicht, groots uit te pakken met 'haar bilan'. Tot vervelens toe herhaalde zij dat dankzij haar 26 kilometer fietspad bijkwam in Brussel, een verdubbeling zowaar. De fietsende Brusselaars fronsten terecht hun wenkbrauwen, want van die nieuwe fietspaden was weinig te merken.
Omdat Ampe maandenlang weigerde de locaties van de nieuwe fietspaden te delen, stelde Groen de vraag dan maar aan het Gewest. Uit de cijfers die het Gewest kreeg van de administratie van de schepen bleek een heel ander beeld: nog geen zeven kilometer fietspad, grotendeels geverfd want amper één kilometer verhoogd, kwam erbij in Brussel-Stad. "Leugens! Fake news!" ging Ampe tekeer op Twitter. Haar kaart op Google Maps, die zij een week daarop na lang aandringen publiceerde, gaf opnieuw geen bewijs. Zelfs na goochelen met busbanen en fietszones in parken kloppen de cijfers niet. Een factcheck in De Standaard komt tot een duidelijke conclusie. 26 kilometer nieuw fietspad? 'Niet waar'.
Deze soap vol leugens, gekibbel en onduidelijkheden verhult vooral de pijnlijke waarheid over dit stadsbestuur: ze voert geen beleid dat de veiligheid van fietsers en voetgangers vooropstelt. Enkele strepen verf op de weg vormen geen fietsbeleid. Bovendien schrijft de politiezone Brussel-Hoofdstad-Elsene bewust geen boetes uit in de zone 30. In heel 2017 waren het er maar tien. Als je dat weet, dan kan je gerust van schuldig verzuim spreken.
Het kan nochtans anders. Kijk gewoon even naar Oslo, daar besliste het stadsbestuur vorige week om de komende 20 jaar meer dan 1,40 miljard euro te investeren in fietsinfrastructuur. De stad wil tegen 2025 100 km nieuwe fietspaden bijgebouwd hebben en daar nog eens 350 km nieuwe fietspaden bij doen tegen 2040.
Re: carte velo
Volgens schepen Els Ampe (Open VLD) kwam er 26 kilometer nieuwe fietsinfrastructuur bij in de Stad sinds 2013. Die uitspraak staafde ze pas met een lijst in mei 2018. BRUZZ analyseerde alle gegevens en kan nu definitief besluiten: de uitspraak klopt niet. Er kwam netto 14,8 km fietspad bij, waarvan ruim 4 km voor rekening zijn van het Brussels Gewest.
Wat Els Ampe zei: "Sinds het begin van de bestuursperiode kwam er 26 kilometer fietsinfrastructuur bij in de Stad Brussel, vooral gemarkeerde fietspaden." In 2018 zou daar nog 7 km moeten bijkomen. Op dat moment zou er 72,25 km fietsinfrastructuur zijn in de Stad, klonk het in september 2017 op een persconferentie over haar fietsbilan.
Het bleef lang onduidelijk waar die cijfers vandaan kwamen, BRUZZ vroeg een lijst van fietspaden om te achterhalen waar het cijfer 26 vandaag kwam, maar kreeg die niet. Oppositiepartij Groen kaartte de kwestie op 11 mei 2018 nog eens aan via een parlementaire vraag aan Mobiliteitsminister Pascal Smet (SP.A). Slechts 9 kilometer nieuw fietspad, was de conclusie, de lijst bleek echter onvolledig.
Ampe reageerde met de belofte een kaart met fietspaden online te zetten. Die kwam er ook op 18 mei, maar leverde geen bewijs: op de kaart stonden ook fietspaden van voor 2013. De Grote Markt van Brussel was volgens Ampe goed voor 540 meter nieuwe fietsinfrastructuur.
BRUZZ ontving op 24 mei uiteindelijk een tabel met recente realisaties van de schepen. Daarin staat een nieuw cijfer: 35 km nieuwe fietsinfrastructuur. In een bijgewerkte tabel groeit die lengte al aan tot 39,6 km.
BRUZZ ging aan de slag met de fietskaart en de tabel. Alle gegevens werden gecontroleerd via het programma Google Earth en de tool Street View. Aan de hand van luchtfoto's uit juli 2012 konden we bepalen of een fietspad van de kaart nieuw of oud is. In januari 2013 begon het nieuwe stadsbestuur met Els Ampe aan de bestuursperiode. Ook de fietspaden in de tabel werden opgezocht via Google Earth. Is het een nieuw fietspad, klopt de ligging, en wat is de precieze lengte?
We stelden op die manier een eigen overzicht samen. We houden rekening met de straatkant: als een fietspad slechts aan een kant van de weg ligt, dan meten we dat stuk. Ligt er ook aan de andere kant een fietspad, dan verdubbelen we de lengte. Als het fietspad aan de ene kant van de weg korter is dan aan de andere, dan houden we daar ook rekening mee.
We noteren of een fietspad is aangelegd door de Stad of door het Gewest. Ook verdwenen infrastructuur staat in de lijst. Is het verf op de weg of afgescheiden, of gaat het om een busstrook? Ook de krant De Standaard publiceerde een factcheck, maar die verifieerde de inhoud van de eerste lijst niet (er stonden veel foute gegevens in).
Er kwam de afgelopen jaren 6,4 kilometer afgescheiden fietsinfrastructuur bij. Bij 1,1 km daarvan had de Stad de touwtjes zelf in handen.
ANALYSE BRUZZ: Tussen 2013 en nu kwam er (afgerond) netto 14,8 km fietsinfrastructuur bij op het grondgebied van de Stad Brussel. Er kwam 16 km bij, er verdween ook 1,2 km: fietspaden op de Hertogstraat, Adolphe Maxlaan en een busstrook op de Wolvengracht. Aan Parking C werd een stuk geschilderd fietspad vervangen door een verhoogd exemplaar (200 meter).
10,6 km werd gerealiseerd door de Stad (11,8 bijgekomen, 1,2 verdwenen), de resterende 4,2 km door het Brussels Gewest.
Het grootste deel van deze nieuwe fietspaden is gemarkeerd met verf (een groot deel ligt in het Ter Kamerenbos). Er kwam de afgelopen jaren ook 6,4 kilometer afgescheiden fietsinfrastructuur bij. 4 km daarvan werd aangelegd door het Brussels Gewest, de Stad heeft daar weinig mee te maken (Havenlaan, Groendreef, Rogier). 2,4 km werd gerealiseerd door de Stad (Romeinsesteenweg, Sint-Annadreef, Oorlogskruisenlaan, Karel de Grotelaan, een fietsroute in Haren).
Slechts 1,1 km vrijliggend fietspad is een eigen project van de stad. De fietsroute in Haren was een Vlaams-Brussels project, de Karel de Grotelaan werd heraangelegd door Brusselfonds Beliris in de marge van de bouw van het treinstation Schuman.
Er kwam naast de 14,8 km fietsinfrastructuur ook 4,2 km voetgangerszone bij (2,1 km maal twee fietsrichtingen). De Anspachlaan en het De Brouckèreplein tellen we niet mee, daar kwam de voetgangerszone in de plaats van geschilderde fietspaden, een nuloperatie.
De tabel die BRUZZ ontving van de schepen bevat een aantal fouten. Zo zou het fietspad aan de Groendreef 1,8 km lang zijn. In realiteit is dat 0,8 km.
BRUZZ besloot ook om oude stukken voetgangerszone niet mee te tellen. De Stad doet dat wel, ze voegt zo 7 km toe in de tabel (daarbij ook de Grote Markt of de Beenhouwersstraat). Tot een reglementswijziging in 2015 mocht er namelijk niet gefietst worden in voetgangerszones, zei Els Ampe.
Een blik op Google Street View leert dat dat niet overal klopt. De verkeersborden aan de Grasmarkt tonen dat fietsen altijd toegelaten waren op die autovrije straat. Deze straten (die er al waren) zijn ook geen (nieuwe) fietsinfrastructuur. Om vergelijkbare redenen tellen we ook de 'fietszones in park' niet mee.
In de oorspronkelijke 26 kilometer-uitspraak zijn voetgangersstraten (en gewestwegen) bovendien nooit vermeld.
Er kwam 14,8 kilometer echte fietsinfrastructuur bij in de Stad Brussel sinds 2013. 10,6 km daarvan werd aangelegd door de Stad. Dat is significant minder dan de 26 km waar schepen Els Ampe vorig jaar over sprak. Het komt al helemaal niet in de buurt van 39 km waar sprake van is in de laatste tabel.
We beoordelen de uitspraak dus als onwaar.
Wat Els Ampe zei: "Sinds het begin van de bestuursperiode kwam er 26 kilometer fietsinfrastructuur bij in de Stad Brussel, vooral gemarkeerde fietspaden." In 2018 zou daar nog 7 km moeten bijkomen. Op dat moment zou er 72,25 km fietsinfrastructuur zijn in de Stad, klonk het in september 2017 op een persconferentie over haar fietsbilan.
Het bleef lang onduidelijk waar die cijfers vandaan kwamen, BRUZZ vroeg een lijst van fietspaden om te achterhalen waar het cijfer 26 vandaag kwam, maar kreeg die niet. Oppositiepartij Groen kaartte de kwestie op 11 mei 2018 nog eens aan via een parlementaire vraag aan Mobiliteitsminister Pascal Smet (SP.A). Slechts 9 kilometer nieuw fietspad, was de conclusie, de lijst bleek echter onvolledig.
Ampe reageerde met de belofte een kaart met fietspaden online te zetten. Die kwam er ook op 18 mei, maar leverde geen bewijs: op de kaart stonden ook fietspaden van voor 2013. De Grote Markt van Brussel was volgens Ampe goed voor 540 meter nieuwe fietsinfrastructuur.
BRUZZ ontving op 24 mei uiteindelijk een tabel met recente realisaties van de schepen. Daarin staat een nieuw cijfer: 35 km nieuwe fietsinfrastructuur. In een bijgewerkte tabel groeit die lengte al aan tot 39,6 km.
BRUZZ ging aan de slag met de fietskaart en de tabel. Alle gegevens werden gecontroleerd via het programma Google Earth en de tool Street View. Aan de hand van luchtfoto's uit juli 2012 konden we bepalen of een fietspad van de kaart nieuw of oud is. In januari 2013 begon het nieuwe stadsbestuur met Els Ampe aan de bestuursperiode. Ook de fietspaden in de tabel werden opgezocht via Google Earth. Is het een nieuw fietspad, klopt de ligging, en wat is de precieze lengte?
We stelden op die manier een eigen overzicht samen. We houden rekening met de straatkant: als een fietspad slechts aan een kant van de weg ligt, dan meten we dat stuk. Ligt er ook aan de andere kant een fietspad, dan verdubbelen we de lengte. Als het fietspad aan de ene kant van de weg korter is dan aan de andere, dan houden we daar ook rekening mee.
We noteren of een fietspad is aangelegd door de Stad of door het Gewest. Ook verdwenen infrastructuur staat in de lijst. Is het verf op de weg of afgescheiden, of gaat het om een busstrook? Ook de krant De Standaard publiceerde een factcheck, maar die verifieerde de inhoud van de eerste lijst niet (er stonden veel foute gegevens in).
Er kwam de afgelopen jaren 6,4 kilometer afgescheiden fietsinfrastructuur bij. Bij 1,1 km daarvan had de Stad de touwtjes zelf in handen.
ANALYSE BRUZZ: Tussen 2013 en nu kwam er (afgerond) netto 14,8 km fietsinfrastructuur bij op het grondgebied van de Stad Brussel. Er kwam 16 km bij, er verdween ook 1,2 km: fietspaden op de Hertogstraat, Adolphe Maxlaan en een busstrook op de Wolvengracht. Aan Parking C werd een stuk geschilderd fietspad vervangen door een verhoogd exemplaar (200 meter).
10,6 km werd gerealiseerd door de Stad (11,8 bijgekomen, 1,2 verdwenen), de resterende 4,2 km door het Brussels Gewest.
Het grootste deel van deze nieuwe fietspaden is gemarkeerd met verf (een groot deel ligt in het Ter Kamerenbos). Er kwam de afgelopen jaren ook 6,4 kilometer afgescheiden fietsinfrastructuur bij. 4 km daarvan werd aangelegd door het Brussels Gewest, de Stad heeft daar weinig mee te maken (Havenlaan, Groendreef, Rogier). 2,4 km werd gerealiseerd door de Stad (Romeinsesteenweg, Sint-Annadreef, Oorlogskruisenlaan, Karel de Grotelaan, een fietsroute in Haren).
Slechts 1,1 km vrijliggend fietspad is een eigen project van de stad. De fietsroute in Haren was een Vlaams-Brussels project, de Karel de Grotelaan werd heraangelegd door Brusselfonds Beliris in de marge van de bouw van het treinstation Schuman.
Er kwam naast de 14,8 km fietsinfrastructuur ook 4,2 km voetgangerszone bij (2,1 km maal twee fietsrichtingen). De Anspachlaan en het De Brouckèreplein tellen we niet mee, daar kwam de voetgangerszone in de plaats van geschilderde fietspaden, een nuloperatie.
De tabel die BRUZZ ontving van de schepen bevat een aantal fouten. Zo zou het fietspad aan de Groendreef 1,8 km lang zijn. In realiteit is dat 0,8 km.
BRUZZ besloot ook om oude stukken voetgangerszone niet mee te tellen. De Stad doet dat wel, ze voegt zo 7 km toe in de tabel (daarbij ook de Grote Markt of de Beenhouwersstraat). Tot een reglementswijziging in 2015 mocht er namelijk niet gefietst worden in voetgangerszones, zei Els Ampe.
Een blik op Google Street View leert dat dat niet overal klopt. De verkeersborden aan de Grasmarkt tonen dat fietsen altijd toegelaten waren op die autovrije straat. Deze straten (die er al waren) zijn ook geen (nieuwe) fietsinfrastructuur. Om vergelijkbare redenen tellen we ook de 'fietszones in park' niet mee.
In de oorspronkelijke 26 kilometer-uitspraak zijn voetgangersstraten (en gewestwegen) bovendien nooit vermeld.
Er kwam 14,8 kilometer echte fietsinfrastructuur bij in de Stad Brussel sinds 2013. 10,6 km daarvan werd aangelegd door de Stad. Dat is significant minder dan de 26 km waar schepen Els Ampe vorig jaar over sprak. Het komt al helemaal niet in de buurt van 39 km waar sprake van is in de laatste tabel.
We beoordelen de uitspraak dus als onwaar.
Re: carte velo
La carte vélo 2018 et plein d'autres données mis à jour:
http://data-mobility.brussels/mobigis/fr ou http://data-mobility.brussels/mobigis
http://data-mobility.brussels/mobigis/fr ou http://data-mobility.brussels/mobigis
Re: carte velo
joverwimp a écrit:La carte vélo 2018 et plein d'autres données mis à jour:
http://data-mobility.brussels/mobigis/fr ou http://data-mobility.brussels/mobigis
Voor Brussel mis ik eigenlijk een gemakkelijk te hanteren fietsrouteplanner zoals bijvoorbeeld de stad Gent heeft ontwikkeld.
http://fietsrouteplanner.gentfietst.be/
Re: carte velo
https://mobilite-mobiliteit.brussels/fr/se-deplacer/velo/choisir-son-trajet/carte-velo
Elle reprend toute une série d'informations destinées aux cyclistes:
le relief
les autres aménagements cyclables existants : pistes cyclables marquées, pistes cyclables unidirectionnelles, pistes cyclables bidirectionnelles,
bandes cyclables suggérées, sens uniques limités, zones piétonnes
la Promenade Verte
les itinéraires cyclables régionaux et communaux
les emplacements de stationnement pour vélos https://app.cycloparking.brussels/parkings?fbclid=IwAR1v4S_SN0nd9FcYn5PnS55akmqbuZvOlvfrN7EIxaGXEoGlqZTzvvB5SzQ
la liste des vélocistes
les stations de voitures partagées Cambio
Les stations Villo
les temps de parcours à vélo
les chemins forestiers
zones 30 et résidentielles
des conseils
Vous pouvez téléchargez l'info de cette carte sur notre plateforme open data: data-mobility.brussels
Vous pouvez obtenir cette carte pour 2 euros auprès des associations suivantes :
Les points vélo :
Point vélo VUB-Voot
Point vélo Nord
Point vélo Central
Point vélo Luxembourg
Point vélo Midi
Pro Velo
www.provelo.org
GRACQ - Les cyclistes quotidiens
www.gracq.org
Fietsersbond Brussel (en néerlandais)
www.fietsersbond.be
Cyclo
www.cyclo.org
European Unions Cyclists' Group (EUCG)
Le groupe des cyclistes de l'Union européenne (EUCG) assure la diffusion au sein du personnel de l'UE.
www.eucg.eu
Elle reprend toute une série d'informations destinées aux cyclistes:
le relief
les autres aménagements cyclables existants : pistes cyclables marquées, pistes cyclables unidirectionnelles, pistes cyclables bidirectionnelles,
bandes cyclables suggérées, sens uniques limités, zones piétonnes
la Promenade Verte
les itinéraires cyclables régionaux et communaux
les emplacements de stationnement pour vélos https://app.cycloparking.brussels/parkings?fbclid=IwAR1v4S_SN0nd9FcYn5PnS55akmqbuZvOlvfrN7EIxaGXEoGlqZTzvvB5SzQ
la liste des vélocistes
les stations de voitures partagées Cambio
Les stations Villo
les temps de parcours à vélo
les chemins forestiers
zones 30 et résidentielles
des conseils
Vous pouvez téléchargez l'info de cette carte sur notre plateforme open data: data-mobility.brussels
Vous pouvez obtenir cette carte pour 2 euros auprès des associations suivantes :
Les points vélo :
Point vélo VUB-Voot
Point vélo Nord
Point vélo Central
Point vélo Luxembourg
Point vélo Midi
Pro Velo
www.provelo.org
GRACQ - Les cyclistes quotidiens
www.gracq.org
Fietsersbond Brussel (en néerlandais)
www.fietsersbond.be
Cyclo
www.cyclo.org
European Unions Cyclists' Group (EUCG)
Le groupe des cyclistes de l'Union européenne (EUCG) assure la diffusion au sein du personnel de l'UE.
www.eucg.eu
Re: carte velo
eeuwige reiziger a écrit:joverwimp a écrit:La carte vélo 2018 et plein d'autres données mis à jour:
http://data-mobility.brussels/mobigis/fr ou http://data-mobility.brussels/mobigis
Voor Brussel mis ik eigenlijk een gemakkelijk te hanteren fietsrouteplanner zoals bijvoorbeeld de stad Gent heeft ontwikkeld.
http://fietsrouteplanner.gentfietst.be/
Visit.brussels is sinds kort de Gewestelijke administratie voor toerisme geworden, en voor de knooppunten bijvoorbeeld zal Visit.brussels de bewegwijzering opnemen. De bevoegde minister is hier Rudi Vervoort.
Ook op de fietskaart van Brussel Mobiliteit staan de knooppunten. Wat als een burgerinitiatief is gestart, wordt nu erkend door de overheid.
(www.bruzz.be/mobiliteit/een-jaar-fietsknooppunten-brussel-bikenodebrussels-maakt-balans-op-2021-08-21)
http://www.fietsknooppunt.brussels
http://www.bxldotnode.brussels
https://www.routeyou.com/user/planner/608873/bikenode-brussels-the-brussels-bottom-up-cyclingnode-network
https://info699291.wixsite.com/fietsknooppunt/post/bxldotnode-onsite-verification-technical-instructions-nl-fr
https://www.facebook.com/groups/109907029052848/permalink/3336621546381364
https://www.bruzz.be/mobiliteit/bikenode-zet-fietsknooppunten-brussel-eindelijk-op-de-kaart-2020-08-26
https://mobilite-mobiliteit.brussels/nl/zich-verplaatsen/fiets/fietsroutes
Sujets similaires
» Points-Noeuds - Province de Liège (sujet clôturé)- Cantons de l'Est
» Points-Noeuds - Province du Hainaut - Mille-bornes (Botte du Hainaut)
» V31 00 Sujet général véloroute du bassin minier (Maubeuge - Bethune)
» Beau Velo de RAVeL
» Beau vélo de Ravel Marche
» Points-Noeuds - Province du Hainaut - Mille-bornes (Botte du Hainaut)
» V31 00 Sujet général véloroute du bassin minier (Maubeuge - Bethune)
» Beau Velo de RAVeL
» Beau vélo de Ravel Marche
Forum lie au site www.velo-ravel.net :: Belgique Bruxelles - Belgie Brussel - Belgium Brussels - Belgien Brüssel
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum