L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
4 participants
Forum lie au site www.velo-ravel.net :: Belgique La Flandre - Belgïe Vlaanderen - Belgium Flanders - Belgien Flandern :: Voormalig spoorlijnen (Anciennes Lignes de chemin de fer)
Page 1 sur 1
L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
L66A Waregem
Comme la plus grande partie de cette ligne, qui reliait jadis Ingelmunster à Anzegem en passant par Waregem, a été vendue aux particuliers ou transformée en chaussée (N382, Spoorweglaan), il n'en reste pas grande chose.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_66A
A.
A la frontière de Zulte et Waregem, la voie ferrée est toujours intacte. De nos jours, c'est une réserve naturelle. Ce n'est pas le cas avec la courbe de Zulte (entre la Koestraat et le station d'épuration), transformée en un sentier en gravier fin. On peut y passer en vélo.
http://www.vvvleiestreek.be/natuurerfgoed.asp?HI=2
http://www.waregem.be/leefomgeving/milieu/natuur/oude-spoorwegberm
http://home.scarlet.be/~depodt/spoorwegberm.html
B.
Sur le territoire de Waregem, on a aménagé le lit en piste cyclable. D'une part, du Roger Vansteenbruggestraat jusqu'à la Jozef Duthoystraat (il y a en plus une piste cyclable jusqu'au Boulezlaan pour rejoindre la gare). Et l'autre tronçon entre l'Expresweg (avec une liaison cycliste pour aller à la Stijn Streuvelsstraat) et la rotonde (Industrielaan/Maalbeekstraat/Mannebeekstraat - tout près de la frontière communale avec Anzegem).
Plan de mobilité, p. 45 (ligne jaune):
http://www.waregem.be/files/waregem/Verkeer/Beleidsplan_Waregem_website.pdf
Comme la plus grande partie de cette ligne, qui reliait jadis Ingelmunster à Anzegem en passant par Waregem, a été vendue aux particuliers ou transformée en chaussée (N382, Spoorweglaan), il n'en reste pas grande chose.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_66A
A.
A la frontière de Zulte et Waregem, la voie ferrée est toujours intacte. De nos jours, c'est une réserve naturelle. Ce n'est pas le cas avec la courbe de Zulte (entre la Koestraat et le station d'épuration), transformée en un sentier en gravier fin. On peut y passer en vélo.
Oude Spoorwegberm Gaverbeekse meersen
De vroegere spoorlijn Waregem-Ingelmunster is geëvolueerd tot een mooi en waardevol natuurgebied. Een groot deel ligt op het grondgebied van Zulte. De anderhalve kilometer lange spoorwegbedding maakt deel uit van een 5 kilometer lange uitgestippelde wandeling in dit mooie gebied. Het overzichtsbord en de gratis brochure tonen u de weg. Dit natuurgebied is vrij toegankelijk.
De ondergrond van de omgeving is opgebouwd uit een lemige zandgrond. De lange bedding situeert zich in een vroeger overstromingsgebied van de Gaverbeek, waarin voornamelijk wei- en hooiland het karakteristieke van het landschap bepalen. Bovendien bevinden er zich in de omgeving nog tal van waardevolle kleine landschapselementen zoals sloten, polen en vooral veel knotwilgen.
http://www.vvvleiestreek.be/natuurerfgoed.asp?HI=2
http://www.waregem.be/leefomgeving/milieu/natuur/oude-spoorwegberm
http://home.scarlet.be/~depodt/spoorwegberm.html
B.
Sur le territoire de Waregem, on a aménagé le lit en piste cyclable. D'une part, du Roger Vansteenbruggestraat jusqu'à la Jozef Duthoystraat (il y a en plus une piste cyclable jusqu'au Boulezlaan pour rejoindre la gare). Et l'autre tronçon entre l'Expresweg (avec une liaison cycliste pour aller à la Stijn Streuvelsstraat) et la rotonde (Industrielaan/Maalbeekstraat/Mannebeekstraat - tout près de la frontière communale avec Anzegem).
Plan de mobilité, p. 45 (ligne jaune):
http://www.waregem.be/files/waregem/Verkeer/Beleidsplan_Waregem_website.pdf
Re: L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
carte : http://goo.gl/maps/L3Mf6
Josef Duthoystraat
Roger Vansteenbruggestraat, passage sous la ligne 75
Josef Duthoystraat
Roger Vansteenbruggestraat, passage sous la ligne 75
Dernière édition par Papylu le Dim 10 Mar 2024 - 12:27, édité 2 fois
Re: L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
velo-ravel.net a écrit:carte : http://goo.gl/maps/L3Mf6
Permettez-moi de faire une petite remarque: il y a une piste cyclable le long du chemin de fer, de la Roger Vansteenbruggestraat jusqu'au parking de la gare (l'accès à la piste cyclable se trouve au carrefour Boulezlaan - Augstus Craslaan).
Fietstocht (21 september 2014)
Afgelopen zondag fietste ik vanuit mijn woonplaats naar de West-Vlaamse Scheldestreek. Voor het grootste gedeelte verliep de fietstocht langs verkeersluwe, landelijke wegen, maar ook langs enkele voormalige spoorwegbeddingen. In Waregem takte ik bij de kerk van Gaverke aan op de oude lijn 66A. Op die plaats bleek het fietspad een vijftigtal meters onderbroken voor een werf aan een nabijgelegen woning. Volgens de gemeentediensten zal het pad na 9 oktober weer zijn vrijgemaakt. Omrijden is gemakkelijk: je volgt gewoon de Azalealaan.
Ik reed het hele fietspad af, tot aan de rotonde in het industriepark. Het deel van Gaverke tot aan de Expressweg gaat grotendeels door bebouwd, maar toch groenrijk gebied. Ten zuiden van de Expressweg kronkelt het pad wat. Een deel gaat over een apart gelegen bedding, een ander sluit aan bij de vrij drukke Industrielaan.
Over het algemeen genomen is de kwaliteit van het asfalt goed te noemen. Enkel een klein stukje na het kruispunt met de Expressweg is dringend aan herstel toe, doordat boomwortels het asfalt zwaar hebben beschadigd. Op alle kruispunten werden, gelukkig, alle paaltjes verwijderd.
Meer foto's in het album
https://plus.google.com/u/0/photos/108608268574531364588/albums/6061595587050919985
Ik reed het hele fietspad af, tot aan de rotonde in het industriepark. Het deel van Gaverke tot aan de Expressweg gaat grotendeels door bebouwd, maar toch groenrijk gebied. Ten zuiden van de Expressweg kronkelt het pad wat. Een deel gaat over een apart gelegen bedding, een ander sluit aan bij de vrij drukke Industrielaan.
Over het algemeen genomen is de kwaliteit van het asfalt goed te noemen. Enkel een klein stukje na het kruispunt met de Expressweg is dringend aan herstel toe, doordat boomwortels het asfalt zwaar hebben beschadigd. Op alle kruispunten werden, gelukkig, alle paaltjes verwijderd.
Meer foto's in het album
https://plus.google.com/u/0/photos/108608268574531364588/albums/6061595587050919985
Liaison réserve naturelle
eeuwige reiziger a écrit:A.
A la frontière de Zulte et Waregem, la voie ferrée est toujours intacte. De nos jours, c'est une réserve naturelle. Ce n'est pas le cas avec la courbe de Zulte (entre la Koestraat et le station d'épuration), transformée en un sentier en gravier fin. On peut y passer en vélo.
On a construit une liaison entre la piste cyclable le long du chemin de fer et le chemin rural "Oude Spoorwegberm". Ainsi on peut rejoindre la réserve naturelle.
Au carrefour chemin rural et la réserve naturelle, à gauche, pour aller au Slekkeput:
A droite, la réserve naturelle sur l'ancien talus du chemin de fer:
Fietstocht (4 december 2014)
eeuwige reiziger a écrit:Over het algemeen genomen is de kwaliteit van het asfalt goed te noemen. Enkel een klein stukje na het kruispunt met de Expressweg is dringend aan herstel toe, doordat boomwortels het asfalt zwaar hebben beschadigd.
Dat probleem heb ik gemeld, waarop ik nog dezelfde week een vriendelijke mailtje ontving. Ik zag dat er nu waarschuwingsborden staan. En nu maar hopen dat ook snel aangepakt wordt.
Nabij het oude spoorkruising ligt er ook nog een zwakke plek. Ook even doorgeven.
Verlenging tot Anzegem
WAREGEM/ANZEGEM
03/03/2016
Fietspad wordt doorgetrokken
De gemeenteraad zet het licht op groen om een fietspad vanaf het station in Waregem, dat langs een oude spoorwegbedding via wijken 't Gaverke en De Biest tot aan de rotonde van de Industrielaan in bedrijvenpark Vijverdam loopt, door te trekken naar Anzegem. Er komt in Anzegem een nieuw fietspad langs de Walskerkebeek. De stad Waregem en de gemeente Anzegem kopen de gronden aan. Het pad wordt aangelegd op kosten van de provincie. Er moet nog een ontwerp opgemaakt worden.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-anzegem/fietspad-wordt-doorgetrokken-a2634909/
Fietspad naar Anzegem wordt doorgetrokken
Krant van West-Vlaanderen/Gaver,
Vr. 26 Feb. 2016, Pagina 16
WAREGEM - Het fietspad vanaf het station, over ’t Gaverke tot in de omgeving van de rotonde in de industriezone op de grens met Anzegem wordt doorgetrokken. Zowel Waregem als Anzegem hebben dat op hun programma staan. Dit project komt op dinsdag 1 maart aan bod in de gemeenteraad.
Schepen van Mobiliteit Kristof Chanterie (CD&V): “Wij werken samen met de provincie. Voor het pad zelf en de aanleg ervan betalen we niets. Wel moeten we de gronden aankopen. Voor de Anzegemse buren gaat het over een grotere oppervlakte dan voor Waregem. Zij gaan dus meer moeten betalen. Als compensatie gaan wij de factuur voor het ontwerp betalen. Het pad zelf is voor honderd procent gesubsidieerd en vormt een onderdeel van het bovengemeentelijk fietsnetwerk.”
Vooraleer de werken starten, is er niet alleen een ontwerp nodig maar moet ook nog de aankoopakte van de gronden worden ondertekend. Die zijn momenteel nog eigendom van het OCMW Harelbeke, maar er is al een overeenkomst bereikt zodat niets de aankoop nog in de weg staat.
Kristof Chanterie: “De doortrekking van dit fietspad is alvast een goeie zaak, zeker voor de scholieren die dagelijks van Anzegem naar de Waregemse scholen fietsen en uiteraard ook omgekeerd. Het traject sluit ook perfect aan op het pad dat er nu al is vanaf het station naar Zulte en straks ook naar Deinze. Op lange termijn zal deze fietsverbinding dwars door de provincies naar Antwerpen leiden.”
Nieuwe verbinding Waregem-Anzegem moet meer fietsers aantrekken
Het Nieuwsblad/Regionaal: Kortrijk-Waregem-Menen,
Wo. 16 Mar. 2016, Pagina 4
Een veilige en mooie fietsverbinding moet het aantal scholieren dat van Waregem naar Anzegem en omgekeerd fietst, verhogen. “Omdat de huidige fietsverbinding niet veilig is, kiest iedereen op dit moment voor de auto.”
Een veilige fietsverbinding van bijna twee kilometer verbindt in 2018 het centrum van Anzegem met dat van Waregem. De verbinding vervangt het onveilige fietspad langs de Anzegemseweg. “Dat ligt vlak naast de grote weg, is amper afgescheiden en is daardoor onveilig”, zegt Anzegems schepen van Mobiliteit Rik Colman (CD&V). “Meer nog: dat fietspad is zelfs levensgevaarlijk. Onder meer omdat er ook heel veel zwaar verkeer langs raast.”
Net omdat dat fietspad onveilig is, wordt het amper gebruikt. “Ouders voeren hun kinderen liever naar school dan dat ze ze langs die gevaarlijke weg laten rijden”, zegt Waregems schepen van Mobiliteit Kristof Chanterie (CD&V). “Als scholieren in het vervolg met de fiets vanuit Anzegem naar Waregem komen, zal dat ook een gevolg hebben op het aantal auto's op de Expresweg en bijgevolg een positieve invloed hebben op de files.”
Fietspad langs beek
Dus komt er een veilige fietsverbinding. De gemeenteraden van Waregem en Anzegem keurden de voorbije weken een samenwerkingsovereenkomst goed, de provincie zorgt voor financiële ondersteuning. Het fietspad start aan de rotonde van de Industrielaan en de Brabantstraat in Waregem, waar het aansluit op het al bestaande, afgesloten fietspad in de Industrielaan. Van aan de Brabantstraat loopt het pad via de Maalbeek tot aan de Walskerkestraat in Anzegem. Van daaruit gaat het verder via de Anzegemse Kleine Leiestraat, de Steenbruggestraat tot aan de Grote Leiestraat.
Het nieuwe pad wordt gerealiseerd tegen 2018. “Momenteel wordt een studie uitgevoerd, daarna maakt de provincie geld vrij voor de aanleg”, zegt Waregems schepen van Openbare Werken Maria Polfliet (CD&V).
Harelbeekse OCMW
Het fietspad loopt ook gedeeltelijk over grond die eigendom is van het Harelbeekse OCMW maar ook die koop is bijna rond.
Het nieuwe fietspad wordt een meerwaarde voor studenten en scholieren. “Er volgen zowel Anzegemse jongeren in Waregem les als omgekeerd. Zij moeten nu niet alleen langs de drukke Anzegemseweg fietsen maar ze moeten ook het op- en afrittencomplex langs de autosnelweg kruisen. Dat kunnen we straks gelukkig voorgoed vermijden”, besluit Colman.
Kaart aangepast
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1hjE-1gAaS4ABKVVRiQ6K7XihRps&ll=50.88047851542825%2C3.423783599999979&z=14
Om van het station naar de andere stuk van de L66A te gaan, boven het traject in oranje, kan je ook via de F7 gaan (lijn in licht blauw) of nog iets langer op de F7 via lijn in rood.
Indien je kiest via de lijn in licht blauw dan ga je gaan via het zuiveringsinstallatie, daar lig het pad dat naast de oude spoorwegbedding ligt (in het donkerblauw). U komt op de oude spoorwegbedding (lijn in het groen). U kan nog verder tot aan het station van Sint-Eloois-vijve, maar het pad is zeer smal (in het blauw).
Trouwens ik wist niet dat je Vijve vertaalde naar Vive in het Frans. Van Dale heeft mij hier niet kunnen helpen.
Om van het station naar de andere stuk van de L66A te gaan, boven het traject in oranje, kan je ook via de F7 gaan (lijn in licht blauw) of nog iets langer op de F7 via lijn in rood.
Indien je kiest via de lijn in licht blauw dan ga je gaan via het zuiveringsinstallatie, daar lig het pad dat naast de oude spoorwegbedding ligt (in het donkerblauw). U komt op de oude spoorwegbedding (lijn in het groen). U kan nog verder tot aan het station van Sint-Eloois-vijve, maar het pad is zeer smal (in het blauw).
Trouwens ik wist niet dat je Vijve vertaalde naar Vive in het Frans. Van Dale heeft mij hier niet kunnen helpen.
Re: L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
Ik had helaas de forum niet bekeken om te gaan zien of het stuk naar Anzegem er al lag of niet.
Waregem-Sint Eloois Vijve
eeuwige reiziger a écrit:eeuwige reiziger a écrit:A.
A la frontière de Zulte et Waregem, la voie ferrée est toujours intacte. De nos jours, c'est une réserve naturelle. Ce n'est pas le cas avec la courbe de Zulte (entre la Koestraat et le station d'épuration), transformée en un sentier en gravier fin. On peut y passer en vélo.
On a construit une liaison entre la piste cyclable le long du chemin de fer et le chemin rural "Oude Spoorwegberm". Ainsi on peut rejoindre la réserve naturelle.
Au carrefour chemin rural et la réserve naturelle, à gauche, pour aller au Slekkeput:
A droite, la réserve naturelle sur l'ancien talus du chemin de fer:
Bifurcation de la L89: gravier grossier, inadéquat pour un vélo. Mais contournement possible par un chemin de gravier un peu meilleur
Natuurpunt gère l'assiette (et le wagon délabré, fermé à clef); elle ne demandera jamais un asphaltage.
Curieusement la voie n'a pas été enlevée et est parfois visible à droite du chemin.
Croisement avec la Koestraat , où jadis il y avait une pancarte de Natuurpunt (?) :
suite et terminus à lancienne gare de Sint Eloois Vijve (Vijfseweg); à droite il y a un chemin d'entree de l'hôpital
L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
Vier verschillende deelstukken zijn fietsbaar van deze vroegere spoorlijn:
1) 750m in Ingelmunster
2) 1.300m in Oostrozebeke
3) 3.800-6.000m in Waregem (afhankelijk of men straten op het spoorwegtracé meetelt of niet)
4) 380m in Heirweg
Stukken 2 en 3 zijn gedeeltelijk bewegwijzerd als fietspad of -route.
In donkergroen: goed fietsbaar, meer of minder autovrij, lichtgroen: goed fietsbaar maar met redelijk veel autoverkeer, in bruin: eerder wandelpadachtig, soms modderig, rood: nog verifiëren, grijs: verdwenen.
Foto's stuur ik straks.
1) 750m in Ingelmunster
2) 1.300m in Oostrozebeke
3) 3.800-6.000m in Waregem (afhankelijk of men straten op het spoorwegtracé meetelt of niet)
4) 380m in Heirweg
Stukken 2 en 3 zijn gedeeltelijk bewegwijzerd als fietspad of -route.
In donkergroen: goed fietsbaar, meer of minder autovrij, lichtgroen: goed fietsbaar maar met redelijk veel autoverkeer, in bruin: eerder wandelpadachtig, soms modderig, rood: nog verifiëren, grijs: verdwenen.
Foto's stuur ik straks.
Re: L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
Deel 1: Ingelmunster
Het begint in de straat Heirweg Zuid, waar de spoorlijn afsplitste van de bestaande lijn 66 (zicht naar achter):
eerst een rustige weg achter woonhuizen, meet speeltuin:
die dan overgaat in een andere weg naast het spoortracé:
en als Kortrijkstraat de N50D dwarst:
Aan het einde van die doodlopende straat (terug op het spoorwegtracé)
gaat het autovrij verder
en eindigt in de Onze-Lieve-Vrouw-Straat:
Het begint in de straat Heirweg Zuid, waar de spoorlijn afsplitste van de bestaande lijn 66 (zicht naar achter):
eerst een rustige weg achter woonhuizen, meet speeltuin:
die dan overgaat in een andere weg naast het spoortracé:
en als Kortrijkstraat de N50D dwarst:
Aan het einde van die doodlopende straat (terug op het spoorwegtracé)
gaat het autovrij verder
en eindigt in de Onze-Lieve-Vrouw-Straat:
Dernière édition par malte1030 le Sam 9 Mar 2024 - 14:07, édité 1 fois
eeuwige reiziger aime ce message
Re: L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
Dernière édition par malte1030 le Sam 9 Mar 2024 - 14:09, édité 2 fois
Papylu² et eeuwige reiziger aiment ce message
Re: L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
Deel 3: Waregem:
Eerst loopt hier de Spoorweglaan op het spoorwegtracé, eindigend als doodlopende straat bij een spoorwachtershuisjefrituur aan de N43.
Achter het benzinestation op de vorige foto zijn ze een nieuwe kavel aan het bouwen met een voetpad achter de huizen, die, denk ik, precies op het voormalige spoorwegtracé zal verlopen:
In de toekomst zal men die kunnen nemen om op de Transvaalstraat uit te komen, wiens voetpad en beplanting op het vroegere spoorwegtracé liggen:
Men kruist de N357 met het vroegere station van Sint-Eloois-Vijve:
Waarachter het spoorwegfietspad eerst nog parallel loopt met een autostraat:
De straat blijkt de oprit van een ziekenhuisparking te zijn, fietsers rijden recht door het struikgewas in:
Volgt een lange wandel- en fietspad naast de steeds nog liggende sporen:
Achter een Poolse wagon die als lokaaltje dient voor natuurbeschermers:
Heeft men de sporen vervangen door een hecht fietspad die aansluit op Fietssnelweg 7 langs bestaande spoorlijn 75 (zicht achteruit):
We volgen Fietsnelweg 7 tot achter het station van Waregem, waar ons lijn 66a na knooppunt 67 links onder de bestaande spoorweg door duikt:
De weg loopt dan autovrij tussen huizen en straten door, kruist meerdere straten:
Om aan knooppunt 47 op de Joseph Duthoystraat te botsen:
Waar men enkele huizen en Expresweg N382 moet omrijden via knooppunt 92:
Het spoorwegfietspad gaat snel vanaf de Expresweg terug op het spoorwegtracé, soms alleenlopend tussen weiden:
soms parallellopend met straten:
aan het einde gaat het samen met de drukke Industrielaan onder de E17 door:
Om aan knooppunt 36, een rondpunt in de bedrijvenzone Vijverdam, te eindigen.
Eerst loopt hier de Spoorweglaan op het spoorwegtracé, eindigend als doodlopende straat bij een spoorwachtershuisjefrituur aan de N43.
Achter het benzinestation op de vorige foto zijn ze een nieuwe kavel aan het bouwen met een voetpad achter de huizen, die, denk ik, precies op het voormalige spoorwegtracé zal verlopen:
In de toekomst zal men die kunnen nemen om op de Transvaalstraat uit te komen, wiens voetpad en beplanting op het vroegere spoorwegtracé liggen:
Men kruist de N357 met het vroegere station van Sint-Eloois-Vijve:
Waarachter het spoorwegfietspad eerst nog parallel loopt met een autostraat:
De straat blijkt de oprit van een ziekenhuisparking te zijn, fietsers rijden recht door het struikgewas in:
Volgt een lange wandel- en fietspad naast de steeds nog liggende sporen:
Achter een Poolse wagon die als lokaaltje dient voor natuurbeschermers:
Heeft men de sporen vervangen door een hecht fietspad die aansluit op Fietssnelweg 7 langs bestaande spoorlijn 75 (zicht achteruit):
We volgen Fietsnelweg 7 tot achter het station van Waregem, waar ons lijn 66a na knooppunt 67 links onder de bestaande spoorweg door duikt:
De weg loopt dan autovrij tussen huizen en straten door, kruist meerdere straten:
Om aan knooppunt 47 op de Joseph Duthoystraat te botsen:
Waar men enkele huizen en Expresweg N382 moet omrijden via knooppunt 92:
Het spoorwegfietspad gaat snel vanaf de Expresweg terug op het spoorwegtracé, soms alleenlopend tussen weiden:
soms parallellopend met straten:
aan het einde gaat het samen met de drukke Industrielaan onder de E17 door:
Om aan knooppunt 36, een rondpunt in de bedrijvenzone Vijverdam, te eindigen.
Dernière édition par malte1030 le Dim 10 Mar 2024 - 10:53, édité 1 fois
eeuwige reiziger aime ce message
Re: L066a - Ingelmunster-Oostrozebeke-Waregem-Anzegem
Deel 4: Heirweg
Langs het vroegere stationsgebouw van Heirweg loopt een kasseistraat op het stationsterrein, eerst vermoedelijk nog naast het vroegere spoorwegtracé (zicht achteruit):
loopt dan langs de achterkant van woonwijk Klokketuin (zicht vooruit):
om te monden in een nieuw aangelegd publieke tuin met vijver ...:
... en speeltuin op de spoorwegberm die abrupt stopt aan de hier niet zichtbare, want lager gelegene Stientjesstraat:
Langs het vroegere stationsgebouw van Heirweg loopt een kasseistraat op het stationsterrein, eerst vermoedelijk nog naast het vroegere spoorwegtracé (zicht achteruit):
loopt dan langs de achterkant van woonwijk Klokketuin (zicht vooruit):
om te monden in een nieuw aangelegd publieke tuin met vijver ...:
... en speeltuin op de spoorwegberm die abrupt stopt aan de hier niet zichtbare, want lager gelegene Stientjesstraat:
Papylu² et eeuwige reiziger aiment ce message
Sujets similaires
» Canal Roulers-Lys (kanaal Roeselare-Leie - Roeselaarse Vaart) fietssnelweg F36
» L073A Tielt - Ingelmunster (L73)
» L075 02 Langs de lijn 75 : Waregem - Zulte (L75) Fietssnelweg F7 F007)
» Incredibile ma vero!
» L075 01 Langs de lijn 75 : Kortrijk - Waregem (Fietssnelweg F7 F007)
» L073A Tielt - Ingelmunster (L73)
» L075 02 Langs de lijn 75 : Waregem - Zulte (L75) Fietssnelweg F7 F007)
» Incredibile ma vero!
» L075 01 Langs de lijn 75 : Kortrijk - Waregem (Fietssnelweg F7 F007)
Forum lie au site www.velo-ravel.net :: Belgique La Flandre - Belgïe Vlaanderen - Belgium Flanders - Belgien Flandern :: Voormalig spoorlijnen (Anciennes Lignes de chemin de fer)
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum